tirsdag den 31. januar 2017

Opsummering af: Januar '16


Januar har været kold og mørk, men den har også været rolig og rar. Energiniveauet efter den travle december er langsomt steget og det har været dejligt på læsefronten og også hos kreativiteten, der så småt er begyndt at slå gnister igen. 
Måneden har budt på en flytning for min kære mormor og et hus der både skulle tømmes og gøres rent inden det var salgsklart.
Det har været min yndlings engels 45 års fødselsdag, hvilket uundgåeligt har trukket savnet op til overfladen og har efterladt et træt sind, der nu i hvert fald er klar til at sige farvel til januar og allerede er ved at gøre klar til en, forhåbentligt, fantastisk februar. 

I januar har jeg læst: Omkring 1300 sider (plus minus en anelse, da jeg var lidt over halvvejs med 'Shadowhunter Academy', da vi nåede nytårsdag) fordelt på 6 bøger, hvoraf den ene har været en e-bog og to af bøgerne var anmeldereksemplarer. 

Månedens bedste bog: 'Varulvens forbandelse' af Mette Sejrbo var en virkelig spændende læseoplevelse, der bød på forbudt kærlighed, nervepirrende action og uhyggelige passager. Min anmeldelse af bogen kan læses her.
Derudover indhyllede Colleen Hoover mig endnu en gang i sit tæppe af smukke ord med sin bog 'Confess', hvor især ordene: "There are people you meet that you get to know, and then there are people you meet that you already know." gjorde stærkt indtryk på mig.

Månedens antiklimaks: Sylvia Days bog, 'Hvad du ønsker', var et forsøg på lidt forsinket julehygge, men endte desværre ud en flad oplevelse. På den positive side var den ikke forfærdeligt lang og eftersom omslaget er rødt velour, var den ganske rar at have i hænderne. 

Status på Goodreads-mål: 6/75 bøger og jeg nyder, at jeg lige nu er 'on track'! Så længe det nu varer ...

Status på Mountain TBR-mål: 4/36 bøger, hvilket betyder at jeg er en hel bog foran.

Nye bøger: 3 bogkøb og 2 anmeldereksemplarer er flyttet ind i denne måned. Derudover har jeg fået en del af min mormors gamle flotte bøger efter hendes flytning, men dem har jeg slet slet ikke tal på længere.


4 kommentarer:

  1. Er spændt på at se hvilke gamle og fine bøger du har fået af din mormor :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må vise dem frem engang! :-)

      Slet
  2. Hvor er du god ❤️Min januar har været knap så produktiv, men jeg har dog alligevel fået læst fire bøger :-) Fedt, at du syntes om "Varulvens forbandelse" - den glæder jeg mig til, at læse! Hvor spændende med de bøger, som du har fået af din mormor ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Fire bøger er også virkelig flot og ih, glæd dig - Sejrbo vokser helt vildt med bøgerne! :-)
      Min mormors bøger er simpelthen så fine - jeg må vise bøgerne frem på bloggen engang. <3

      Slet