søndag den 22. januar 2017

Nyt på reolen #29

For et par uger siden viste jeg jer, hvilke bøger jeg har fået i fødsels- og julegaver i december, men det kommer vel ikke som nogen overraskelse, at jeg også selv har gjort mig et par bogkøb, samt modtaget nogle fine anmeldereksemplarer og gaver fra forlag i løbet af de seneste måneder.

Det er de bøger, jeg har tænkt mig at vise jer i dag og så håber jeg ikke, at jeg glemmer nogen (jeg har vitterlig intet overblik længere).



'Sorg er et væsen med fjer' af Max Porter har jeg hørt en del om og da jeg faldt over bogen i butikken, måtte jeg simpelthen bare have den.
'American Gods' af Neil Gaiman ejer jeg allerede på dansk, men da denne fine udgave kom med i udsalget, kunne jeg ikke dy mig. Derudover passer den også til min udgave af 'Stardust' og 'How the Marquis Got His Coat Back' af samme forfatter.
'The Lost World' af Michael Crichton var et af de der famøse impulskøb - jeg ejer ikke etteren endnu, men til 39,95 kr. er det næsten skandaløst ikke at købe bogen ... Ikke? 
Impulskøbs-sagen gælder også 'Hvide nætter' af Fyodor Dostoyevsky. Jeg har intet læst af manden endnu, men bogen var lille, sød og pastelgul - tre vældig gode grunde til at købe en bog. Jeg siger det bare ... 
Min kærlighed til Colleen Hoover er jo vældig stor og da jeg hørte at 'Confess' ville blive lavet til en tv-serie af en slags, måtte jeg selvfølgelig få fingrene i bogen, så jeg kunne få den læst inden.
De to første bøger i Elle Kennedys 'Off-Campus'-serie tog mig med storm og da jeg faldt over 'Dømt ude' til næsten ingen penge, røg den på magisk vis også med mig hjem.
'Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Original Screenplay' af J.K. Rowling udkom på film for et par måneder siden og denne fine udgave af screenplayet købte jeg så snart det landede i butikken. Jeg har endnu ikke læst det, men jeg så filmet kort efter dens udgivelse og den er jo intet mindre end fantastisk! 
'A Christmas Carol' af Charles Dickens og 'The Life and Adventures of Santa Claus' af L. Frank Baum købte jeg, fordi planen var, at jeg skulle læse bøgerne i december - at det ikke skete er en mindre detalje og så har jeg jo dem til gode til næste år.
'Percy Jackson: The Demigod Files' af Rick Riordan og 'Charlotte's Web' af E.B. White købte jeg i forbindelse med efterårets readathon i '16 og de er begge nogle virkelig gode bøger!


Til efterårets readathon i '16, var jeg jo så ufattelig heldig at vinde hele to gange! En gang i en mini-challenge, hvor jeg vandt en valgfri bog på BookDepository for et vis beløb, hvor jeg valgte 'A Merry Christmas and Other Christmas Stories' af Louisa May Alcott og en gang i udtrækningen hver time, hvor jeg ligeledes kunne vælge en bog fra BD og hvor jeg endte med 'The Snow Queen' af H.C. Andersen.


'Som sendt fra himlen' & 'Som du ser mig' af Cora Carmack sendte søde Lovebooks som tak, da jeg havde været med i deres "Spot på en læser"-projekt, i forbindelse med deres fødselsdag. 
Derudover var de også så fantastisk søde at sende 'Calendar Girl' 1, 2 & 3 af Audrey Carlan, sammen med en fin invitation til at møde hende på BogForum.


Derudover har jeg også modtaget et par virkelig lækre anmeldereksemplarer, af nogle virkelig søde forlag og forfattere. 
'En flamme i natten' af Sabaa Tahir og 'På kant med livet' af Jennifer Niven har Alvilda sendt.
'Grænselandet' af Jeanette Hedengran og Tina Sanddahl (læs min anmeldelse her) var forfatterne så søde selv af sende til mig.
Sidsel Katrine Slej var også så sød at sende mig et eksemplar af den sidste bog i hendes trilogi, nemlig 'Valkyrien'.
'Hidden Figures' af Margot Lee Shetterly har HarperCollinsNordic sendt min vej. Bogen er forresten også snart film-aktuel, hvis det har interesse.
Sidst, men ikke mindst, kom 'The Graces' af Laure Eve i en fin overraskelspakke fra Carlsen.


Som I nok kan forestille jer, er alle mine bøger ved at overtage min lille et-værelseslejlighed - dog fylder al bogkaosset mig med ro, for det er dejligt betryggende at vide, at jeg er langt fra at løbe tør for læseoplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar