torsdag den 13. juli 2017

Halvårlig opdatering '17


I slutningen af 2016 satte jeg mig et par boglige nytårsforsæt, som jeg i dag vil følge lidt op på. Vi er nemlig over halvvejs gennem året allerede (hvor pokker bliver tiden lige af???), så jeg tænker, at det ville være passende. 
I kan læse mine mål i indlægget her og derudover lavede jeg tidligere i år også en bogbingoplade, som jeg også vil følge op på i dag. I kan se min bogbingoplade her

På Goodreads satte jeg mig et mål om, at få læst 75 bøger inden år 2017 er ovre. Det går lidt op og ned på det punkt - nogle måneder læser jeg mere end andre - og jeg har i skrivende stund læst 42 af de 75 og er derfor hele 3 bøger foran.
Jeg må indrømme, at jeg læser langt mindre, end jeg egentligt gerne ville og jeg er allerede begyndt at tænke på, at målet nok skal sættes lavere næste år. Indtil videre går det tydeligvis OK, men jeg kan godt mærke, at læsetiden desværre bare ikke er der i så stort et omfang, som den tidligere har været.


Derudover tilmeldte jeg mig Mount TBR og valgte at påbegynde min bestigning af Mt. Vancouver, der består af, at læse 36 bøger, som stod på min reol før årsskiftet
Den er lige straks værre, for jeg får SÅ mange nye fristende bøger ind ad døren og det har virkelig krævet lidt rygrad (mere end jeg til tider har), at udvælge de 'gamle' bøger på reolen, når der skal læses. 
Jeg har dog læst 20 ud af de 36 ind til videre og skal derfor kun læse 1 mere denne måned, for at forsat være 'on track'. 
Jeg må dog sige, at det er rart, at få læst nogle af de bøger, jeg måske ellers ville have ladet stå lidt længere. Det betyder, at jeg har fået afsluttet serier (og startet på dobbelt så mange) og også fået lidt nostalgiske følelser, for de bøger der har lidt historie med sig. Det er svært, ja, men også temmelig hyggeligt. 

Min bogbingoplade er en helt anden historie ... Jeg ved, at den er der, men jeg er vildt dårlig til, at få kigget på den og udvalgt bøger den vej. Jeg har faktisk kun krydset 4 af de 25 punkter ud og det er derfor også bingopladen, som jeg vil rette fokusset lidt mere imod resten af året.

Sidst, men ikke mindst, var mit mål ellers bare, at være en gladere udgave af mig selv og selv om det visse dage er lidt af en kamp, så kan jeg godt mærke, at jeg er blevet bedre til, at lukke solskinnet ind og til at fokusere på de gode, positive og vigtige ting. 
Jeg er omringet af fantastiske mennesker, jeg har et arbejde, jeg holder af og jeg har for nyligt skrevet under på en kontrakt, der byder på en elevplads i Arnold Busck pr. 1. september (*indsæt spøjs happy-dance lige her*). 
Jeg er hammer glad, lettet og fyldt med energi til hvadend der kommer nu og mere kan jeg vist heller ikke bede om. 


Hvordan går det med dine mål og hvad vil du ellers gerne nå i 2017? 

6 kommentarer:

  1. Hold da op, det er også mange læse opgaver du giver dig selv. Jeg har sat mit Goodreads mål til 40 bøger, og synes det måske lige er i overkanten.
    Det der bogbingo ser sjovt ud, tænker jeg skal prøve det til næste år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nu altid rart med lidt udfordring! :-)
      Det er også ret hyggeligt, når man altså lige husker det. ;-)

      Slet
  2. Jeg har en følelse af, at jeg læser meget mindre end jeg plejer. Men jeg tror i virkeligheden det følger sidste års tempo. Dog har mine læsepræferencer ændret sig markant i år, så det er jeg lidt forundret (og forvirret) over :D ahah.

    OG TILLYKKE MED ELEVPLADSEN! Velkommen til Klub Boghandler! <3333

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor spændende - jeg kan også mærke, at mine præferencer rutsjer lidt udenfor det spor, jeg normalt bevæger mig i og det er SÅ sært! :D

      JUHUUU! TAK, SØDE! Det er SÅ vildt og jeg er SÅ glad for, at kunne være med i klubben! <3

      Slet
  3. Du er så god mus! TILLYKKE med elevpladsen igen altså <3

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK PUTTE! <3 VI SKAL FEJRE DET I AUGUST! <3

      Slet