lørdag den 15. juli 2017

Bogtag #5: Mid Year Freak Out


Søde Regitze fra Bookish Love Affair har tagget mig i 'Mid Year Freak Out' og jeg tænker, at det var perfekt, at besvare det i forbindelse med min halvårlige opdatering, som jeg smed op for et par dage siden.

1. Bedste bog læst i 2017?
Det må absolut være 'Vejen til Panteon' af Boris Hansen (læs min anmeldelse her) og 'I det øjeblik, var jeg din' af Mhairi McFarlane (anmeldelsen kan læses her).
'Vejen til Panteon' modtog jeg som anmeldereksemplar fra Tellerup og den blæste mig fuldstændig bagover. Jeg kunne slet ikke lægge den fra mig og den var simpelthen alt, jeg ikke havde turdet håbe på.

'I det øjeblik, var jeg din' modtog jeg som anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic og den var så sød, så perfekt og sommerlig, at jeg smilede hele vejen igennem. 

2. Bedste sequel læst i 2017?
Det må være 'Just one year' af Gayle Forman. Jeg har endnu ikke fået den anmeldt, men den var alt det, jeg havde forventet at etteren havde været og så var den hammer skøn. Den fyldte mig til randen med med rejse- og eventyrlyst og den var bare så god. 

3. Nyudgivelse fra 2017, du ikke har læst endnu, men gerne vil læse?
'Sjælevært' af Christina Bonde, som Tellerup har sendt mig som anmeldereksemplar, ligger ret højt på listen. Christina skriver altid så godt og denne har fået en masse skønne anmeldelser, så jeg glæder mig til den!
Derudover glæder jeg mig også til 'A Court of Wings and Ruin' af Sarah J. Maas, men der må jeg nok lige få læst toeren i serien først også ...

4. Den udgivelse du ser mest frem til i anden halvdel af 2017?
Uden tvivl 'Without Merit' af Colleen Hoover. Hoover er alt der er godt i bøgernes verden (hvis du spørger mig) og jeg sluger alt hun skriver råt, så juhuu 3 måneder tilbage! 

5. Mest skuffende bog i år?
'Gudindens udvalgte' af P.C. og Kristin Cast. Jeg havde intet forventet, for de sidste par bøger i serien har været lidt sløve, men denne var da godt nok den sløveste ... Det var virkelig en svag afslutning på serien og jeg sidder tilbage med sådan en "var det, det?"-følelse i kroppen. Øv.
Derudover var 'Grey' af E.L. James også bare alle cringe-worthy følelser, samlet i én bog. Min anmeldelse kan læses her og så kan jeg tilføje, at jeg stadig ikke kan tænke tilbage på bogen uden at gyse.

6. Mest overraskende bog i år?
Der må jeg hoppe tilbage til 'Vejen til Panteon' af Boris Hansen. Jeg havde virkelig ikke forventet det store eventyr, som jeg kom på. Den er virkelig god og anbefalelsesværdig.


7. Favorit forfatter, du har opdaget i år?
Åh, den er lidt svær, da jeg egentligt kendte de fleste forfattere fra andre bøger i forvejen. Dog er jeg, tydeligvis, langt fra færdig med Boris Hansen og ser vildt frem til hans kommende bøger.
Amy Harmon har også fanget min interesse, efter jeg har læst 'Skrøbelige skønhed', der var en gave fra LoveBooks og jeg har også kig på nogle af hendes andre bøger blandt andet 'Running Barefoot' og 'A Different Blue'


8. Nyeste fiktive forelskelse?
Carter fra 'Too Late' er daaaaaamn fine! Tucker fra 'Kamp til stregen' også virkelig skøn og derudover er jeg for nyligt blevet genforelsket i den farlige Ash fra Kagawas 'Iron Fey'-saga, som HarperCollins Nordic har sendt som anmeldereksemplar.

9. Nyeste yndlingskarakter?
Åh, den var svær ... 
Simon Lewis fra Cassandra Clares Shadowhunter-univers faldt jeg for (igen), da jeg læste 'Tales from the Shadowhunter Academy' i starten af året (læs min anmeldelse her). 
Derudover var jeg også ret vild med Hirka fra 'Odinsbarn' af Siri Pettersen og Sabrina James fra 'Kamp til stregen' af Elle Kennedy (anmeldelsen kan læses her). 

10. En bog, der fik dig til at græde?
Mich Vraas 'Haabet' var absurd barsk og hård at læse. Den gjorde mig tung om hjertet og jeg fik tårer i øjnene cirka på hver anden side. Min anmeldelse kan læses her.

11. En bog, der gjorde dig glad?
'Tales from the Shadowhunter Academy' af Cassandra Clare fik mig i hvert fald til at grine flere gange. Shadowhunter-universet er et af mine favorituniverser, at befinde mig i og jeg elsker sammensætningen af sære karakterer, der hver især kan få mig til at fnise, med hver deres spøjse humor.

12. Den bedste filmatisering af en bog, du har set i år?
Bum. Altså, nu har jeg kun læst den første bog i serien, men jeg var vildt imponeret over hvor godt sæson 1 af 'Outlander' holder sig op ad 'Den engelske kvinde' af Diana Gabaldon. Den er hammer god, flot og imponerende tæt på, hvad jeg forestillede mig, da jeg læste bogen. 

13. Favorit boganmeldelse, du har skrevet i år?
Der er faktisk ikke én anmeldelse i år, som jeg er mere stolt af, end jeg er af de andre. Dog giver anmeldelsen af Mich Vraas 'Haabet' mig stadig en klump i halsen. Om det er fordi, jeg tænker tilbage på historien, eller fordi anmeldelsen er noget særligt, kan jeg ikke helt vurdere.

14. Smukkeste bog du har købt i år?
Uden tvivl 'A Court of Wings And Ruin' af Sarah J. Maas. Jeg elsker den grønne farve, med et sart skær af glimmer og så med den flotte og krigeriske Feyre i kontrast på forsiden. 

15. Hvilke bøger skal du have læst før året er forbi?
DEM ALLE! Nej, okay ... Jeg skal i hvert fald have læst de bøger, som jeg har tilbage på min sommerlæseliste. Derudover vil jeg gerne have læst 'Auggie and me' af R.J. Palacio, 'Fra og med dig' af Mhairi McFarlane, 'Nattens cirkus' af Erin Morgenstern og så en af Austens bøger - hvilken ved jeg ikke helt endnu. 


Jeg tagger ikke nogen, men hvis du vil lege med, så synes jeg virkelig du skal! Link endelig også gerne til dine svar i kommentarfeltet, så jeg kan se, hvordan dit 2017 går indtil videre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar