fredag den 26. maj 2017

'I det øjeblik, var jeg din' - Mhairi McFarlane

"Det var ... ikke helt kærlighed ved første blik, men - der var noget bekendt ved dig. Ligesom 'Åh. Hej, det er dig. Det skal være dig. Game over'."



Titel: I det øjeblik, var jeg din. Forfatter: Mhairi McFarlane. Udgivelsesår: 2017 (originalt: 2012). Sidetal: 399. Forlag: HarperCollins Nordic.

Dette er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic.

Hvad sker der, når den som knuste dit hjerte pludselig dukker op igen. Rachel og Ben. Ben og Rachel. Det var de to mod hele verden, til alt brasede sammen. Der er gået ti år siden de så hinanden sidst, men da Rachel en regnvejrsdag løber ind i Ben igen, er det som om tiden har stået stille. Ben er gift, men det er Rachel ikke, og hun mærker at alt kommer tilbage til hende – inklusiv det knuste hjerte, som aldrig er helet. I det øjeblik, var jeg din er en historie om venskab og kærlighed – humoristisk, hjerteskærende og alt ind i mellem.


Denne bog må være min absolutte favorit McFarlane-bog ind til videre. Den var sød, sjov og alt jeg ønsker mig af en Chick-Lit bog!

Historien er så hyggelig og også absolut afslappet. Der er ingen hastværk med handlingen og selv om det måske til tider kunne føles lidt langsommeligt, så nød jeg også, at det hele var lidt hverdagsagtigt - altså, vi fik det hele med, hver detalje, og det var på sin helt egen måde meget interessant, at se historien udfolde sig lidt efter lidt.

"Livet handler om beslutninger. Enten træffer man dem, eller også bliver de truffet for en, men man kan ikke undgå dem." 

Noget jeg især var vild med, var de flashbacks der var, hvor vi blev sendt tilbage til da Ben og Rachels venskab i collegetiden var på dets højdepunkt. Den lille duo de to havde og hele deres dynamik var både pudsig og SÅ sød og de flashbacks fremhævede virkelig deres tætte bånd til hinanden.

Derudover var Rachels vennegruppe i voksenlivet også fantastisk - det var lidt som at se et afsnit af 'Venner', hvor en flok mennesker med sindssygt store og forskellige personligheder, simpelthen bare falder i hak med hinanden, som et ganske særligt og farvestrålende puslespil. De var så reelle og morsomme og de gav mig mange gode grin med på vejen.

'I det øjeblik, var jeg din' var herlig, Mhairi McFarlane er, i mine øjne, en Chick-Lit-gudinde og jeg er slet ikke i tvivl om, at denne bog er en jeg vil huske længe og vende tilbage til senere i livet! 

2 kommentarer:

  1. McFarlane er skøn! Jeg har selv lige læst denne, som er perfekt sommerlæsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Absolut! Den er simpelthen så fin.

      Slet