onsdag den 19. april 2017

'November 9' - Colleen Hoover

"When you find love, you take it. You grab it with both hands and you do everything in your power not to let it go. You can’t just walk away from it and expect it to linger until you’re ready for it."



Titel: November 9. Forfatter: Colleen Hoover. Udgivelsesår: 2015. Sidetal: 310. Forlag: Atria Books.

Fallon meets Ben, an aspiring novelist, the day before her scheduled cross-country move. Their untimely attraction leads them to spend Fallon’s last day in L.A. together, and her eventful life becomes the creative inspiration Ben has always sought for his novel. Over time and amidst the various relationships and tribulations of their own separate lives, they continue to meet on the same date every year. Until one day Fallon becomes unsure if Ben has been telling her the truth or fabricating a perfect reality for the sake of the ultimate plot twist.


Denne bog overraskede mig faktisk positivt, hvor utroligt det end lyder. Jeg har haft bogen liggende i evigheder, men jeg følte mig ikke vildt draget af den, så da den tog mig med på denne hyggelige og sjove tur, blev jeg så glad.

Ben og Fallon er nogle skønne karakterer og deres dynamik er simpelthen fantastisk. De har uden tvivl deres eget at slås med, men måden de hjælper hinanden videre på, hvordan de udvikler sig sammen og hver for sig er så fin og smuk.
Jeg elskede hvordan de udfordrede hinanden og hvor meget de opmuntrede hinanden til at være den absolut bedste udgave af sig selv, som de kunne være.


Derudover var der også et skønt gensyn med nogle andre karakterer (en vis pilot og en vis stædig medicinstuderende) og jeg ELSKER hvordan to verdener blev forenet lige dér. Seriøst. Jeg hvinede og klappede over det.

"She’s not the kind of girl you choose your battles for. She’s the kind of girl you fight to the death for."

Colleen Hoover har taget fat i en masse læser-begreber i denne bog, som: TBR-pile (To be read), Insta-love (lynhurtig forelskelse), dét med at kvinder i bøger søger macho-mænd og at mænd nogle gange siger nogle ret finurlige ting (især under sex, men dér vil jeg ikke gå i nærmere detaljer). De her begreber diskuterer de to karakterer og det var både sødt, spøjst og hyleskægt. Det er nogle ting, man som læser tit bider mærke i og selvironien fra Hoovers side var enormt underholdende. 

'November 9' overraskede mig som sagt virkelig og som Hoover bedst kan, tog hun mig med på en rutsjebanetur rundt til alle de følelser, jeg glemmer, at jeg kan føle. 
Den havde virkelig god potentiale til at blive endnu en favorit her hos mig. Hvis ikke slutningen havde gået mig lidt på ...
Jeg siger ikke, at slutningen er dårlig, eller at den ikke passer ind i historien - for det gør den. Jeg er bare ikke overbevist og jeg synes, at en vis karakter tager lidt (læs: meget) lettere på det, end jeg nogensinde ville have gjort ...
Desværre trækker det lidt ned for mit vedkommende - jeg blev ikke chokeret, eller fik mit hjerte knust (som hensigten uden tvivl var), jeg blev forarget og dét kunne resten af historien ikke helt veje op for. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar