lørdag den 31. december 2016

Nytårsrefleksioner: 2016

366 dage, 78 bøger og 24.788 sider.

2016 har været begivenhedsrigt, for at sige det mildt. Jeg startede året som sygemeldt, fordi Stress og Depression var to monstre, jeg pludselig delte liv og krop med og det var mere end jeg kunne klare. Sygemelding, sygemøder, lægesamtaler og endeløse snakke med jobcenter og a-kasse. Raskmelding, jobansøgninger, afslag, vikarjobs hist og her og så endelig: praktik i Arnold Busck, sommerferietimer, kontrakt til slut december, glæde og så en ny kontrakt til at holde juleferie med. 

Jeg har været til et fantastisk bogbloggertræf og et endnu federe Bogforum. Jeg har været til forfatterarrangement med selveste Julie Kagawa, været med til to hyggelige readathons, drukket drinks med freaking Audrey Carlan, spist croissanter foran Patrick Ness og Meredith Russo (det så helt klart charmerende ud), været til en masse skønne interviews og har betalæst nogle fantastiske bøger, for nogle fantastiske mennesker. 


Jeg nåede ikke mit Goodreadsmål på 100 bøger, som vist egentligt var mit eneste boglige mål for 2016, men det rører mig nu ikke så voldsomt.
Til gengæld har jeg nemlig udvidet min samling med endnu flere fantastiske bøger, som kun venter på, at jeg får dem læst og jeg nyder, at jeg har så mange skønne læseoplevelser i vente. 


2016 var også fyldt med gode og smukke læseoplevelser, hvor nogle af mine klare favoritter var: 
'It Ends with Us' af Colleen Hoover, der rørte mig dybt og jeg har stadig svært ved at sætte ord på, hvad bogen præcist gjorde ved mig.
'Før jeg forsvinder' af Paul Kalinithi, der viste mig hvad styrke er og mindede mig om, at jeg skal værdsætte livet.
'Lady Midnight' af Cassandra Clare, der var en fantastisk fantasy læseoplevelse og et bevis på, at Shadowhunter universet i høj grad stadig lever og fungerer.
'Make Good Art' af Neil Gaiman, der inspirerede mig og hvis ord stadig lyder i mit hoved, når jeg har brug for det. 



I 2017 vil jeg læse 75 bøger og jeg har endnu en gang meldt mig til Mount TBR, hvor planen denne gang er at læse 36 af mine ulæste bøger, som stod på reolen før d. 01.01.17 og som altså er knap halvdelen af mit egentlige mål - det burde kunne lade sig gøre. 
Derudover tror jeg, at jeg vil lade bloggen være sig selv og vokse i det tempo den nu gør og så ellers bare fortsætte målet fra sidste år, om at være en gladere udgave af mig selv. 

Jeg vil gerne slutte året af med at sige tak til alle jer, der har været med til at gøre 2016 til et fantastisk år af slagsen. Tak for jeres evige støtte, for en masse skønne oplevelser og en masse skønne samtaler.
Tak fordi I er dem I er, fordi I deler denne fantastiske interesse med mig og for at lytte til mig, selv når jeg ikke siger så meget. Tak og rigtig godt nytår!


14 kommentarer:

  1. Det er, da en hel del bøger, som du har fået læst i årets løb. Jeg tror, at jeg snart skal bestille "Lady Midnight" hjem efter din skønne anmeldelse af romanen. Men da jeg har besluttet at lade være med, at købe så mange enkel bøger, da jeg gerne vil have købt et par dyre bogsamlinger, så bliver det først senere på året, at jeg køber "Lady Midnight".
    Stort tillykke med forlængelsen af jobkontrakten! Hvor er det bare fedt, søde ❤️
    Jeg ønsker dig og dine et rigtig godt nytår, og vi ses i det nye år :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan du måske koordinere det med når andet bind i serien også udkommer. ;-) <3

      Stort tak, søde - jeg er SÅ glad! <3
      Jeg håber, at du kom godt ind i det nye år! :-)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt at dit år endte positivt og med mange gode oplevelser :) Rigtig godt nytår til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare en helt fantastisk måde, at slutte året af på - mange tak og i lige måde! :-)

      Slet
  3. Godt at høre du har haft et godt år trods en dårlig start. :) Godt nytår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde! :-)

      Slet
  4. Sikke et år du har haft, men det er skønt at høre, at selv om det startede dårligt/svært, så sluttede året af med noget godt! :) Må dit 2017 blive fantastisk <3
    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Det går i hvert fald i den rigtige retning, kan man vist sige. <3
      Tak, søde og i lige måde! <3

      Slet
  5. Hvor er du sej, Malene. Sej, fordi du skriver og taler så ærligt. Og sej, fordi du atter er landet på fødderne. Jeg ønsker dig virkelig det bedste!

    Hvad bøgerne angår, så er jeg helt enig med dig ift 'Make Good Art'. Den bog er så vigtig, og den siger så meget. Jeg tror ikke på selvhjælpsbøger, men skulle jeg nævne en, var den altså min. En slags lille opmuntrende bibel, jeg finder frem, hver gang det brænder på og tingene er øv. Den er så vigtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak, søde Rikke! Hver dag er en lille sejr, tror jeg. <3

      Så enig - en lille inspirations-bog, til når man mangler lidt medvind eller et klap på skulderen. :-)

      Slet