søndag den 16. oktober 2016

Readathon - oktober 2016

På lørdag d. 22. oktober er det endnu en gang blevet tid til Dewey's 24 Hour Readathon og jeg skal, selvfølgelig, være med igen. 
Bøger er blevet bestilt hjem, så læsestakken kunne blive formet lige som jeg kunne tænke mig, lækkerier har fundet sin vej til mit skab og jeg er stille ved at være klar til et døgns læsning. 


Endnu engang har jeg valgt en klassiker i en af de fine Puffin Children Classics fra Penguin, nemlig 'Charlotte's Web' af E. B. White.
Jeg glæder mig meget til at indvie endnu et readathon med denne lille smukke sag og til at læse Fern, Charlotte og Wilburs eventyr. 


'The Demigod Files' af den dygtige Rick Riordan har jeg også anskaffet mig til readathon.
Jeg elskede hans serie om Percy Jackson og selv om filmatiseringerne af de første to bøger, slet ikke når bøgerne til sokkeholderne, er det også nogle jeg ser med lys i øjnene.
Derfor tænkte jeg, at 'The Demigod Files' ville være en god tilføjelse til stakken - for lidt Percy, kan man aldrig gå helt galt i byen med.


Sidst, men ikke mindst, er min plan at læse nogle af historierne om Narnia. Jeg har en stor samlet og illustreret udgave, som simpelthen er så lækker.
Jeg tænker i hvert fald at læse 'Troldmandens nevø' og 'Løven, heksen og garderobeskabet', og så ser jeg på, om jeg er i humør til mere Narnia, eller om jeg skal på jagt på bogreolen.


Dermed har jeg samlet 482 sider i alt, hvilket passer mig så fint. Jeg starter nemlig lidt senere på grund af arbejde på dagen og chancen for at jeg kan holde mig vågen er derfor også minimal.
Desuden har jeg, som tidligere nævnt, jo bogreolen som et sikkerhedsnet - så læsestof løber jeg i hvert fald ikke tør for.



Jeg ser virkelig frem til et døgn i bøgernes tegn, til fantastiske læseoplevelser og til fællesskabet, som readathon unægteligt medfører - jeg siger det sikkert hver gang, men der er noget magisk at vide, at der verden over er bogelskere, der vender siderne på samme tid med én selv. 

I kan følge mig på Twitter, hvor jeg nok kommer med små udbrud, måske citater og måske bare smileyer. På Instagram vil jeg dele øjebliksbilleder, på Goodreads opdaterer jeg hvor langt jeg er nået med læsningen og selvfølgelig vil der komme et indlæg her på bloggen, der vil blive opdateret i løbet af læsedøgnet. 


Skal du læse med og har du valgt dine bøger?
Og fortæl mig endelig, hvor jeg kan følge dig og dit læsedøgn! 

20 kommentarer:

  1. Det er virkelig en fin læsestak du har fået sammensat!
    Jeg kommer desværre ikke selv til at deltage denne gang (universitetslivet i Irland er lidt hårdt :b ) men jeg glæder mig meget til at følge dit læsedøgn! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ærgerligt! Til gengæld har du en masse andre oplevelser i vente i Irland og Readathon forsvinder jo ingen steder! <3

      Slet
  2. Hvor er det en fine bøger du har valgt at fordybe dig i. Så meget man nu kan fordybe sig i dem når det er readathon :p

    Jeg deltager selv i år og jeg skal selv have sammensat min egen læsestak. Endvidere regner jeg med at der både vil være lidt fantasy, kærlighed og gys, og kommer helt sikkert til at følge jer andre på de sociale medier under vejs ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt! <3 Jeg glæder mig til at se dine valg! :)

      Slet
  3. Jeg havde helt overset at der er readathon næste weekend. Min plan er at deltage i readathon i år, har nemlig ikke prøvet at deltage før. Nu skal jeg bare finde nogle bøger at læse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, hvor spændende!!! Glæd dig! :D

      Slet
  4. Jeg glæder mig til at følge dig! Jeg regner også med at opdatere på min blog og måske også pippe lidt på Twitter. Læsebunken er samlet, og den skriver jeg lidt mere om i løbet af næste uge :-)

    Det bliver fedt!


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt - jeg glæder mig til at følge dig! <3

      Slet
  5. Det bliver så hyggelig en læseweekend :) Glæder mig til at følge din læsning

    SvarSlet
  6. Rigtig god fornøjelse mus! Jeg glæder mig til at følge din læsning <3
    Ved ikke helt, om jeg deltager. Kan ikke lide tanken om ikke at kunne være med fra start, så har lidt opgivet. Men nu må vi se :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste mus! <3
      Jeg er også allerede stresset over, at jeg starter en time senere... Spøjst, ikke? <3

      Slet
  7. Sikke nogle fine bøger! Jeg har af uransagelige årsager altid andre planer, når der er readathon, så jeg kan heller ikke deltage i år - men følger nok lidt med undervejs :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, hvor ærgerligt! Jeg håber dog i det mindste, at det er spændende planer? <3

      Slet
  8. Dejlige bøger, som du har besluttet dig for at læse til efterårets readathon:0) Jeg deltager også i år, og glæder mig meget til at læse så mange timer mine øjne kan holde sig åbne. Jeg glæder mig til, at følge med i din læsning <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Karina og i lige måde! Det bliver hyggeligt som altid. <3

      Slet
  9. Åh, Narnia <3 Sikke en vidunderlig bogstak! Jeg glæder mig til at læse med dig – og resten af verden – på lørdag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig virkelig også til at gå igang! <3

      Slet
  10. Det lyder som en god ide med Narnia, jeg tror også de vil passe perfekt til readathon :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis min tanke! Især nu med det kolde vejr. <3

      Slet