fredag den 25. marts 2016

'Maybe Someday' (Maybe #1) - Colleen Hoover

“Sometimes in life, we need a few bad days in order to keep the good ones in perspective.” 



Titel: Maybe Someday (Maybe #1). Forfatter: Colleen Hoover. Udgivelsesår: 2014. Sidetal: 367. Forlag: Atria Books.

At twenty-two years old, Sydney is enjoying a great life: She’s in college, working a steady job, in love with her wonderful boyfriend, Hunter, and rooming with her best friend, Tori. But everything changes when she discovers that Hunter is cheating on her—and she’s forced to decide what her next move should be.

Soon, Sydney finds herself captivated by her mysterious and attractive neighbor, Ridge. She can't take her eyes off him or stop listening to the passionate way he plays his guitar every evening out on his balcony. And there’s something about Sydney that Ridge can’t ignore, either. They soon find themselves needing each other in more ways than one.



'Maybe Someday' var en virkelig sød bog, der gjorde lige præcis dét, Hoovers bøger normalt gør: trykker på alle de rigtige knapper.

Denne bog er, på trods af en smule drama hist og her, en af Hoovers mindst sørgelige bøger - som jeg har læst i hvert fald. Som regel sørger Hoover for, at jeg får tårer i øjnene et par gange, men igennem denne havde jeg faktisk et lille fjollet smil klistret på det meste af tiden.

Vi føler skiftevis Ridge og Sydney der virkelig er nogle interessante, søde og talentfulde karakterer. 
Ak, vi snakker selvfølgelig om unge mennesker, så der bliver truffet en del dårlige beslutninger, hvor nogle er dummere end andre og til tider stødte jeg også ind i lidt unødvendig drama, som jeg godt kunne have undværet. 
Ikke desto mindre skinnede kemien imellem de to hovedpersoner virkelig igennem og til tider var jeg nervøs for at der gik ild i bogen, med alle de gnister der var imellem dem! 

Derudover elskede jeg, at der var gjort så meget ud af musikdelen i bogen.
En ting er at kradse nogle tekster ned hist og her, men her er de gået hele vejen og har fået udgivet alle sangene der er i bogen. Det var noget jeg virkelig nød under læsningen, at jeg lige kunne få en melodi på de tekster og Griffins stemme er jo absolut skøn - virkelig en lækker detalje, der gjorde læseoplevelsen endnu mere gennemført og fin! 



"For her I bend, for you I break." 


Den eneste grund til at denne bog ikke får fuldt hus i stjerneafdelingen, er at jeg manglede lidt closure og svar for nogle af bipersonerne, samt den unødvendige drama nævnt før. 
Det er dog uden tvivl endnu en skøn bog fra Hoovers side!

2 kommentarer:

  1. Åh, Malene! Nu får jeg jo næsten lyst til at genlæse den. Den er så stjernesød, den bog, og man bliver bare i godt humør af den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt! Hoover har gjort det godt!

      Slet