onsdag den 24. februar 2016

Nyt på reolen #25 - Arnold Busck Bogudsalg

"From your parents you learn love and laughter and how to put one foot before the other. 
But when books are opened you discover that you have wings."

Som de fleste nok efterhånden har opdaget, så er det nu blevet Arnold Buscks tur til at holde deres store årlige bogudsalg! Søde som de er, kontaktede de mig en dag før deres katalog egentligt kom ud (du kan se kataloget her) og inviterede mig til deres førudsalg, som jeg desværre ikke kunne deltage i, men tilbød mig også, at jeg kunne vælge op til 3 bøger derfra, som de noget så fint ville sponsorerer. 

Jeg nærstuderede kataloget igen og igen, men endte til sidst med at sige ja tak til 'About a Boy' af Nick Hornby, som jeg har hørt utroligt mange gode ting om (du kan finde den på side 2 i kataloget). Jeg har for evigheder siden også set filmatiseringen af bogen med Hugh Grant i hovedrollen, men vidste faktisk ikke før for nyligt, at filmen var baseret på denne bog - det var dog en dejlig overraskelse! 


Derudover faldt jeg simpelthen for kogebogen 'American Pie' af Erin E. Chapman og Grace W. Løvig (den kan findes på side 10 i kataloget). Nu vil jeg ikke påstå, at jeg er den bedste i et køkken, men jeg har scannet bogen (og fundet et par lækre chokolade-indholdsrige opskrifter (man er vel et chokoladesvin)) og det virker faktisk ret overskueligt, så der skal helt sikkert bages et par lækre kager inden længe! 


De søde folk fra Arnold Busck havde selvfølgelig samlet bøgerne i en fin mulepose og puttet både bogmærker, en af deres lækre proteinbarer og en havfrue-værdig notesbog med i! Ren forkælelses-lykke. 


Da jeg skulle hente min finde lykke-pose, blev jeg selvfølgelig nødt til at kigge lidt i butikken også og endte selvfølgelig med at hive to bøger med op til kassen - og så nåede jeg faktisk ikke engang at nærstudere butikken, for jeg havde en anelse travlt..

I hvert fald nuppede jeg 'Skyatlas' af David Mitchell med i farten (der kan findes på side 7)- jeg har endnu ikke set filmen, selvom det hovedsageligt er årsagen til, at jeg overhovedet kender navnet på bogen, men jeg ser frem til at dykke ned i denne flotte tykke bog!
'Into the Wild' af Jon Krakauer (der gemmer sig på side 2) hev jeg også med i farten! Den lyder simpelthen så ekstremt spændende og har fået nogle ret gode anmeldelser og er åbenbart også filmatiseret (jeg skal seriøst til at følge lidt mere med).



Så fire bøger blev det til i denne omgang, men jeg tror måske, at jeg ender nede forbi deres udsalgshylder igen inden det er slut - der er nemlig et par bøger mere, som jeg har kigget på. 



Har I været i Arnold Busck og udnyttet jer af nogle af de mange gode tilbud? 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeg er også vildt glad for mine fund! :D

      Slet
  2. Glæd dig til 'Skyatlas', den er jeg ret vild med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg bestemt også! :-)

      Slet
  3. About a boy bogen er en af mine yndlings :) Filmen er også meget vellykket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt! Jeg har også semi høje forventninger til den. :P

      Slet