torsdag den 31. december 2015

Nytårsrefleksioner: 2015

“Tomorrow, is the first blank page of a 365 page book. Write a good one.”


120 bøger og over 40.000 sider senere, slår klokken snart 00.00 og sender os direkte ind i et nyt år.
Jeg har ikke nået alle mine mål og jeg har heller ikke tænkt mig at sætte nye mål, bortset fra et eneste: at nyde det hele. Læsningen, livet, bogkøbene, pladsmanglen, boglige oplevelser, nye forfattere - alt. For første gang i langlanglang tid, vil jeg forsøge at tage en dag ad gangen og alt som det kommer. 
2015 har været vildt begivenhedsrigt og fantastisk på så mange fronter og jeg går ind i 2016 med et helt andet syn på livet og hvad jeg vil have af det. 

Jeg har lavet en lille video, hvor jeg snakker lidt mere end planlagt, om lidt mere end planlagt, men det kommer alt sammen fra hjertet - så hvis du vil bruge 10 minutter på at reflektere med mig, så er videoen til for dig. 



Endnu engang tak til alle jer bogelskere, der har været med til at gøre mit år en hel del dejligere og rigtig glædeligt nytår til jer. 

22 kommentarer:

  1. Det er altid godt lige at stikke fingeren i jorden og mærke sig selv. Dejligt at du går mod det nye år med en masse nye og åbne muligheder. Sikke en dejlig og glad vidieo ❤
    Ønsker dig en dejlig og hyggelig nytårsaften. Jeg har nydt at følge med hos dig, og ser frem til at læse og følge med hos dig i det nye år ☺��

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis - nerverne er selvfølgelig begyndt at trykke lidt, for hvad så nu? Men jeg tror på, at det hele nok skal gå. <3
      Tak søde Karina og i lige måde. <3

      Slet
  2. Mange knus. Det lyder som om du kommer ud af 2015 som et stærkere menneske og med nogle sunde valg i bagagen. Jeg glæder mig til forsat at følge din blog fremover :) God nytår!

    Og altså den der Mount TBR Reading Challenge, skal vi ikke bare blive enige om at sådan en udfordring er på forhånd dømt til at mislykkes?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. <3 Jeg ser også frem til at følge dig og dine bøgers rejse fremadrettet. <3

      Åh jo, lad os bare det! ;)

      Slet
  3. Mange kram til dig Malene og godt nytår! Hvor er det skønt at du ser sådan på livet. Det må være den rigtige vej frem :) Man skal ikke lave noget som gør en ked af det, og så er det kun sundt at man kan stoppe op og reflektere over, hvad der skal ændres for at man kan være mere glad og tilfreds. Stor respekt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anne. <3
      Lige præcis - godt nok er jeg stadig lidt rundt på gulvet over min beslutning, men jeg håber at det hele ordner sig i sidste ende. :)

      Slet
  4. Dejlig video ♥
    Jeg håber, at det nye år vil behandle dig pænt, og at du får et rigtig godt job - det fortjener du!

    Godt nytår :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak!
      Jeg håber, at du er kommet godt ind i det nye år. <3

      Slet
  5. Dejligt, at du har så mange gode planer! Rigtig godt nytår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget - nu håber jeg bare at de flasker sig. ;)
      I lige måde! <3

      Slet
  6. Super stærk video!
    Mange ting, som jeg kan nikke genkendende til. Jeg er også lidt for meget min egen superwoman nogle gange, men man kan altid komme op på hesten igen og jeg krydser fingre for at du får et fantastisk 2016, hvor du finder din helt rette vej. Måske noget med bøger? . Austen nåede jeg heller ikke i 2015, så det er du ikke ene om :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. <3
      Det er utroligt vigtigt lige at trække vejret ind i mellem, hvilket desværre var noget jeg glemte - dog satser jeg på, at '16 bliver året, hvor jeg finder min plads i verden - hvorend det så er. <3

      Jeg nåede faktisk Austen alligevel med hendes bog 'Overtalelse' - det havde jeg af en eller anden grund bare glemt. ;)

      Slet
  7. Godt nytår til dig også! Jeg håber du finder det, der gør dig glad og ender det helt rette sted i 2016. Held og lykke!

    SvarSlet
  8. Stærk og fin video. Ønsker dig alt det bedste i 2016 <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak og i lige måde. <3

      Slet
  9. Godt nytår, må 2016 blive et godt år for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg krydser i hvert fald fingre for det - også rigtig godt nytår til dig. <3

      Slet
  10. Du er så sej, Malene. Jeg kan ikke lade være med at beundre dig og dit syn på livet.

    Godt nytår. Gid 2016 bliver alt det, du drømmer om.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - nu håber jeg bare at det varer ved. <3
      Også rigtig godt nytår til dig. :)

      Slet
  11. Godt nytår, håber at i havde en hyggelig aften. Sommetider må man tage svære valg, og det er modigt at du tør tage dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde vi bestemt - jeg håber også, at dit nytår var rart. <3
      Det er jo netop det, om valget så er det rigtige i sidste ende, må tiden jo vise. :-)

      Slet