lørdag den 14. november 2015

Nyt på reolen #23 - Bogforum

Jeg havde en plan om, at jeg ikke skulle købe særligt mange bøger til bogforum. Jeg ved ikke hvem, jeg prøvede at narre, for det var jo komplet umuligt at undgå, når man er omringet af så mange flotte bøger og lækre tilbud!
Det endte selvfølgelig med, at jeg kom hjem med 32 nye bøger!(!!) Ikke alle er med i dette indlæg, da nogle af bøgerne var gaver og overraskelser til andre. 


Jeg læste 'Kelley' for hundrede år siden, men nåede aldrig selv at anskaffe mig bogen. Da Tellerup så annoncerede for noget tid siden, at de ville genudgive bogen OG oversætte de to andre bøger i trilogien var jeg ellevild! Senere hen dukkede der så billeder op, af de nye flotte forsider og jeg var ved at falde ned af stolen af lykke - se lige hvor smukke de er, altså!
'Kelley' har jeg fået som et anmeldereksemplar af Tellerup, 'Sort lys' vandt jeg i Tellerups 'bogselfie' konkurrence, som de havde kørende på bogforum og derfor blev jeg selvfølgelig også nødt til at købe 'Stormen', så mit sæt blev fuldendt! Jeg glæder mig  meget til at genlæse 'Kelley' og til at læse videre om Vinterkongens datter! 




'Skæbnens kald''Sort is''Indvielsen' og 'Skyggesider' fik jeg også med som anmeldereksemplarer fra søde Tellerup og jeg er så spændt på at læse dem alle! 
'Skæbnens kald' er fortsættelsen i Haidi. W. Klaris' serie 'Dæmonherskerens Arving' (du kan læse min anmeldelse af den første bog i serien her) og efter cliffhangeren i 'Skyggernes bog' glæder jeg mig meget til at se, hvad der er sket med Ally og hendes venner!
Christina Bondes bog 'Skyggesider' udkom her i mandags og den lyder interessant! Jeg var helt vild med hendes skrivestil i 'Nattens Sanger' trilogien, så det er også en bog jeg har ventet spændt på! 

Becca Fitzpatrick kender jeg fra hendes 'Hush Hush' serie, som jeg var helt væk i - 'Sort is' lyder lidt mere nervepirrende og måske en smule uhyggelig? I hvert fald ser jeg frem til at se, hvad Becca ellers har i sig! 
'Indvielsen' har jeg også villet læse længe! Jeg var helt tosset med tv-serien, der desværre blev aflyst efter kun en enkelt sæson. Historien har siden da siddet i mig og jeg håber, at jeg via bøgerne kan få afsluttet historien ordentligt!
Og så vil jeg lige påpege bøgernes flotte ydre også - det er nogle vildt fine detaljer og de pryder virkelig bogreolen fuldt ud!




Tellerups stand var selvfølgelig fyldt med vilde og overdrevet lækre tilbud, så selvfølgelig kunne jeg ikke gå derfra uden et par bøger! 'Tågeslør' og 'Skæbnebånd', der er de sidste to bøger i Pernille Eybyes fantastiske serie 'Blodets bånd', samt 'Gudindens udvalgte' - det sidste bind i 'Nattens Hus' serie - vidste jeg allerede hjemmefra, at jeg skulle have fat i. Nu er de to serier nemlig fuldendte på min reol og jeg mangler kun at læse dem. Det er begge nogle serier jeg har fulgt længe, så visheden om at det snart er slut, er en smule bittersød. 
Derudover købte jeg 'Slutspil''Nedsmeltning' og 'Dødskysset' i 'Morganville Vampires' serien. Det er også en af de serier, som jeg har været igang med for evigt - der er dog også hvad, 15 bind i serien? Så nu ejer jeg da i hvert fald halvdelen! 
Sidst men ikke mindst (for Tellerup-bøgerne i hvert fald), købte jeg Trudi Canavans trilogi 'De Sorte Troldmænd' der består af 'Troldmandslavet''Novicen' og 'Højmagien'. Tidligere i år læste jeg hendes serie 'Magikerens læsning' (der vist egentligt bare består af en enkelt bog, men som er blevet lavet om til 3 bøger i oversætelsen), som jeg fandt semi-interessant. Jeg har dog fået at vide, at denne skulle være endnu bedre, så det må jeg jo se, om folk har ret i! 



Til årets bogbloggertræf vandt jeg muligheden for, at tage et par bøger hos Dreamlitts stand på bogforum! Jeg gik selvfølgelig direkte mod 'The Martian' af Andy Weir, som bare lyder SÅ god! Jeg har endnu ikke set filmen, da jeg gerne vil læse bogen først, men traileren fangede mig fuldstændigt! 
Der var også et eller andet ved 'Hvor går det hvide hen, når sneen smelter?' af Tine Kust, som jeg fandt interessant. Jeg havde også kigget lidt på den før og jeg kom frem til, at jeg simpelthen bliver nødt til at finde ud af, hvad det er den indeholder. 
Coveret på 'Skrevet i sneen' af Jacob Hedegaard Pedersen fangede mig først. Da jeg så ville læse bagsideteksten, var der slet ingen - derimod var der et lille uddrag af bogen inde i den, som man kunne læse og blive fristet af. Normalt ville sådan noget irritere mig, men for det første gav uddraget mig kuldegys og for det andet stod forfatteren Jacob lige ved siden af og fortalte kort og interessant om bogen og dens rejse, så selvfølgelig måtte den også med hjem. 
Sidst men ikke mindst stod Thomas og Jacob med en bog af Brandon Sanderson, nemlig 'Kridtmesteren' - det var et ufærdigt kopi af bogen, det er ikke blevet rettet til eller korrekturlæst endnu og det har ikke engang et isbn-nummer endnu (blandt andet hvorfor jeg ikke har oprettet den danske udgave på Goodreads endnu), men! Hvis interessen var der, måtte vi tage et eksemplar og helt ærligt - selvfølgelig var interessen der! Efter at have læst 'Stålhjerte' af Sanderson, har jeg bare været overbevist om, at alt han skriver er magi.
Jeg glæder mig virkelig til at læse alle bøgerne, som jeg fik med fra Dreamlitts stand - tak til jer!




'Eventyrbogen' af Peter Madsen er en jeg længe har sukket efter, men som jeg ikke har fået købt. Meningen var egentligt heller ikke, at jeg ville købe den på bogforum, men da han så tilfældigvis (eller, tilfældigt var det ikke - vi var bare ikke klar over det) sad og signerede på Alvildas stand da vi gik forbi, blev jeg simpelthen nødt til det. Han tegnede den sødeste lille trold til mig og jeg knuselsker nu mit eksemplar!
Neil Gaimans' bog 'Hans og Grete' er også blevet oversat til dansk og illustratoren John Kenn Mortensen har lavet tegningerne til den danske udgave. Eftersom John var at finde på bogforum og at Neils bøger altid er så magiske, blev jeg selvfølgelig også nødt til at købe et eksemplar af bogen, så John kunne skrive i den.




'Hey! Det er hjemmelavet konfekt' fik jeg i min goodiebag fra søde Arnold Busck og den er jo helt perfekt her til juletid!
Hos Forlaget Bazar måtte jeg simpelthen bare have den fine udgave af 'Alkymisten' af Paulo Coelho, efter at have læst den for en måneds tid siden! Derudover købte jeg også 'Støv og stjerneskær', der er den anden bog i 'Ønskekræmmerens datter' trilogien af Laini Taylor. Egentligt var jeg ikke vildt tosset med den første bog i trilogien, men jeg tænker at den skal have en ny chance og genlæses. 

Sidst men ikke mindst gik vi forbi Forlaget Jentas der, ligesom alle andre, havde nogle uimodståelige tilbud. Egentligt er jeg ikke den største krimi-læser, men 'Mørke steder' og 'Skarpe genstande' af Gillian Flynn lød simpelthen for spændende, til at kunne lade være. 

Det var så de bøger jeg anskaffede mig til bogforum! Var du med? Og kunne du modstå tilbuddene? 

6 kommentarer:

  1. Og jeg troede, at jeg havde købt mange bøger :O Men du har over dobbelt så mange med hjem som mig XD ..
    Jeg kiggede også på Kelley-serien, men altså man har jo ikke råd til at købe alle bøger (Desværre). Mange af de andre, er ikke nogen, jeg selv havde set på, men jeg har faktisk også købt Pernille Eyeby bøger, nemlig de 5 første i samme serie. Jeg er spændt på, om jeg kan lide dem, for så må jeg jo ud og havde fat i resten. Fun facT: jeg troede faktisk, at jeg havde hele serien, når nu jeg havde de første fem.

    Glæd dig til Trudi Cavanans serie, den er rigtig god. Jeg læste den for et godt stykke tid siden på engelsk og de er virkelig læseværdige.

    Ih, alle bøgerne ser så fine ud og jeg ville ønske, jeg kunne række ind og snuppe flere af dem til mig selv xD

    Og jeg forstår godt at det var svært at modstå tilbuddene. Der var godt nok mange fine bøger over det hele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åha, jeg har jo også bare købt overdrevet mange... :P
      Glæd dig til Eyebys serie - den er rigtig god. :D

      Men det må du ikke, det er mine. MINE (this is me, acting like Gollum)! :P

      Slet
  2. Det er da også nogle skønne bøger, at komme hjem med :) Kiggede også på Kelly-serien, men havde ikke penge til dem, så det må blive en anden gang :) Eventyrbogen er også bare så fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt! :-)
      Åh, sådan havde jeg det også, men da det endte med, at jeg kun skulle købe den sidste selv, så kunne jeg lige klare det. :D
      Det er den virkelig!

      Slet
  3. Sikke nogle fine bøger! Kan virkelig godt forstå at det er svært at stå imod, når man er der, og bliver grebet af stemningen og de gode tilbud :)
    Jeg regner også stærkt med at tage til Bogforum næste år, og jeg glæder mig! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige præcis det!

      Jeg håber også på at kunne deltage igen næste år! :-)

      Slet