tirsdag den 10. november 2015

Bogforum 2015 - Fredag d. 06.11

I weekenden var jeg, som så mange andre, draget afsted mod det store København og det imponerende Bella Center, for at deltage i det årlige Bogforum.
Det er første gang jeg har været med og jeg er stadig helt overvældet over størrelsen på messen, de mange søde forfattere og forlag, samt de endeløse stande med smukke bøger. 


Jeg var afsted alle 3 dage sammen med søde Rikke og det hele var så dejligt nemt, da vi boede på hotel Bella Sky lige ved siden af!
I løbet af denne uge udgiver jeg indlæg for hver dag på messen, samt et fjerde indlæg hvori jeg viser jer, hvilke bøger der kom med mig hjem - nyd endelig min billedspam! 




Efter at have afleveret vores bagage på hotellet, drog vi over mod det første arrangement på programmet. Vi fandt to pladser ved Tranescenen 1 og lyttede til at Mette FinderupKim Fupz Aakeson og Sanne Munk Jensen, der talte om dét at skrive til unge.
Der blev diskuteret lidt frem og tilbage om hvad man må og helst ikke må, hvordan det bliver besluttet hvilken målgruppe bøgerne er til, hvordan det er at tage ud med sin bog og snakke om den og generelt om hvordan de stykker deres værker sammen.
Det var et virkelig spændende interview med tre tydeligt dygtige forfattere!




Derefter hastede vi over til Forlaget Turbines stand, hvor Sidsel Katrine Slej talte om sin nyudgivne bog 'Runemagikeren', der er den anden bog i serien 'Sanddrømmeren' (I kan læse mine anmeldelser af hendes bøger her og her). Begge bøger er nogle jeg virkelig har nydt, så at høre Sidsel snakke om historien bag og hendes tanker omkring bøgerne, var virkelig interessant! Derudover var det også fedt at møde forfatteren bag bøgerne, samt at sige ordentligt hej efter utallige af emails mellem hinanden!
Efter interviewet fik jeg også sneget mig til en signering af søde Sidsel, da jeg manglede hendes krusedulle i min udgave af 'Runemagikeren'.  




Sarah Engell talte om sine to 'voksenbøger' hos Lindhardt og Ringhof - interviewet nåede vi desværre ikke at se meget af, men til gengæld var hun så sød at signere min udgave af '21 måder at dø'!



Ved et rent tilfælde var vi omkring Tellerups stand kort inden mor & datter makkerparret P.C. og Kristin Cast skulle signere - egentligt var det vist noget vi havde på programmet senere, men da timingen var perfekt skyndte vi os at købe den sidste bog i serien og få den signeret af de skønne kvinder!



Arnold Buscks stand skulle også besøges, for udover en masse skønne tilbud, havde de nemlig også lavet en lille goodiebag til os! I goodiebaggen var der en fin bog - den jeg fik er fyldt med lækre konfekt opskrifter, haps - lidt chokolade (noget af det er på mystisk vis forsvundet), nogle virkelig lækre tusser, en lækker lyserød notesbog, samt en badge inspireret af 'Sød tøs' og et virkelig fint kort! Det var simpelthen bare en virkelig hyggelig goodiebag og SÅ fint af Arnold Busck at lave en til os!



Alvilda holdt om fredagen reception for Lene Kaaberbøl, da hun kunne fejre 40 års forfatterskab - og fejret blev hun i stor stil! Der var lækre chokoladekager formet som fine blomster, sodavand og champagne til de der kom forbi. Standen var også pyntet op med flag og balloner og der var generelt bare en virkelig lækker stemning! Lene er jo uden tvivl en fantastisk forfatter, så at kunne fejre så stor en milepæl sammen med hende, var så skønt!



Derudover var der simpelthen bare liv og glade dage overalt, på åbningsdagen for årets Bogforum - mennesker strømmede til og forlagene hyggede sig tydeligvis over det hele. 

6 kommentarer:

  1. Alle dine smukke billeder er bare endnu et bevis på, hvor meget bedre dit kamera er end mig! *smileyen der griner og græder*
    Tak for en skøn weekend <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Er mit kamera bedre end dig? Jeg vidste heller ej, at du kunne tage billeder! ;)
      Til gengæld er du en herre god fotograf, så det vejer op for dit ældre kamera! :D
      Selv tak mus - det var hammer hyggeligt! <3

      Slet
  2. Det var virkelig hyggeligt lige at snakke med dig :) og ser ud til at I rigtig har hygget jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! :-)
      Det gjorde vi bestemt også - det var jo helt magisk! Jeg håber også, at I havde en god dag på messen! :-)

      Slet