torsdag den 8. oktober 2015

Konkurrence #10: 'The Graveyard Book'

“You're always you, and that don't change, and you're always changing, and there's nothing you can do about it.” 


I anledningen af Rikkes og min lille readalong (læs mere om det herog en bog i overskud (held i uheld, I guess?), kan én heldig følger lige nu vinde 'The Graveyard Book' af Neil Gaiman.

For at deltage i giveawayen skal du kommentere dette indlæg og fortælle om noget, som du finder uhyggeligt! Husk endelig at skrive din mail i kommentaren, så vi kan kontakte den heldige vinder.
Derudover skal du følge både Rikkes og min blog på Bloglovin', samt have en dansk adresse, hvortil gevinsten kan sendes. Vi ser også gerne, at vinderen er interesseret i at deltage i vores readalong.


Giveawayen løber ikke længe, da den gerne skal nå ud til den heldige vinder, inden readalongens start d. 15.10 - derfor bliver vinderen trukket d. 14.10 kl. 10.00.

Vær dog opmærksom på, at bogen er på engelsk og derudover er der et lille hak i støvcoveret.

Held og lykke!

15 kommentarer:

  1. Uhhh, sikke en fin version :) Noget uhyggeligt... Hmmm... Når man går udenfor en mørk aften og hører en puslen i en busk.. Så går jeg altid hurtigere :) (jeg tror, at du har min mail :P )

    SvarSlet
  2. Øj, den vil jeg gerne vinde! Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at være med i jeres read-a-long! :-)

    Noget af det uhyggeligste jeg kender til/har prøvet er når jeg har læst en bog (eller set en film) hvor der er "spøgelser" med. Jeg har simpelthen så svært ved at sove om natten - men samtidig kan jeg slet ikke lade være med at læse om det, fordi det ofte er så spændende. Så der har jeg et love/hate-forhold til bøger, men det gør mig slet ikke noget - for jeg får en ultra-fed oplevelse ud af det! :-D

    /www.mitbogunivers.blogspot.com
    carolinethomassen@gmail.com

    SvarSlet
  3. Det er uhyggeligt at min kommentar altid forsvinder! Hvor meget mon i misser når jeg kommenterer? Ordet ligskjorte er virkelig uhyggelig for mig. Det er ladet med alt muligt spøgelsesagtigt og død og sorg og... Ad!

    SvarSlet
  4. Jeg er klar 😊
    Hvad jeg synes er uhyggeligt?
    At mit hus ikke er zombiesikret. Seriøst, det er bare ikke i orden!
    At finde edderkopper i min seng om morgenen.
    At tænke på at jeg måske allerede har levet halvdelen af mit liv, og jeg slet ikke kan forstå hvor tiden blev af....

    /Kamille
    (Karinakamille@gmail.com)

    SvarSlet
  5. Det er virkelig en fantastisk bog, jeg får helt lyst til at genlæse den!

    SvarSlet
  6. Uhh den vil jeg virkelig gerne vinde så jeg kan læse med :) Håber jeg kan få lov til at læse den før min kæreste som er meget Neil Cayman fan kaster sig over den ;)
    Det uhyggeligste i verden er spøgelseshistorier, de kan give mig mareridt i ugevis, men jeg sluger dem alligevel råt ;)
    Min mail er teklabach@gmail.com

    SvarSlet
  7. Jeg skal helt sikkert være med i jeres readalong, jeg elsker den slags bogligefællesskaber!

    Egentlig er jeg ikke særligt god til uhyggelige bøger, jeg er virkelig en kylling - og der skal ikke ret meget til, førend jeg synes, det er uhyggeligt. Man må jo våge pelsen en gang imellem, så... bring it on!! :-)

    benteskou (a) gmail.com

    SvarSlet
  8. SÅ fin en udgave <3 Noget af det uhyggeligste jeg ved, er når jeg er på besøg hos andre, og deres badeforhæng er trukket for ude på badeværelset. Jeg er virkelig paranoid omkring det hos andre, men har slet ikke et problem med det hjemme hos mig selv, fordi jeg VED at der ikke er nogen bag forhænget :p Jeg har vist set "Sidste time" lidt for mange gange :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, og min mail er louisehede1989@gmail.com :)

      Slet
  9. Det er uhyggeligt når jeg ser et program i fjernsynet om ånder og spøgelser,så kan det godt være lidt svært at falde i søvn bagefter. :)
    piastulle@hotmail.com

    SvarSlet
  10. Det jeg syntes er mest uhyggeligt ved der handler om film og bøger er historier med spøgelser og andet overnaturligt som ikke er bundet til et bestemt sted men som søger videre og finder sine ofre for så bagefter er det meget mere svært at sige til sig selv at det er bare i det der gamle hus der kommer du aldrig ind, bare rolig der er ikke noget i dette hus. :D

    Men nu vi snakker om uhygge og det er oktober tror jeg lige jeg vil dele en oplevelse jeg havde for nogle nætter siden. Som jeg fandt uhyggelig.
    Min kæreste opdagede en aften af hele hans dag er gået uden han havde trænet og tog ud og træne, hans træningscenter er åben døgnet rundt så han bestemmer selv hvornår det er bedste at træne. Så jeg var helt alene. Vores lejlighed er i stueetage og vinduerne vender lige ud til en stor vej og lige ud til et busstoppested som kun er 3 meter for lejlighedskompleksets dør. Det er lagt lidt dårligt da hvis du stiller dig hen til bygningsmuren eller ved vores vinduer så ville bussen have svært ved at se en.

    Klokken nærmede sig midnat og jeg bestemte mig for at jeg ville gå i seng så jeg klædte om til nattøj på soveværelset med gardinerne trukket for til musikken af trafikken fra vejen jeg for længst har lært at ignorerer tøffede jeg rundt og rydde op efter mig selv og gjorde andre forberedelser for at sove.
    Jeg fik den der fornemmelse at nogen stirre på en, den der krybende fornemmelse. Jeg vender mig om og ser ud af vinduet og får øjenkontakt med 2 mænd (cirka på min alder) der står en meter væk fra stoppestedet (mod lejlighedskomplekset) ved vores stuevindue som står og stirrer direkte på mig. Jeg blev forskrækket og flygtede ind i soveværelset hvor jeg pænt sad og ventede til min kæreste kom hjem for jeg gik hvertfald ikke ud i stuen eller lagde mig til at sove før han var hjemme igen!! :)
    Jeg indrømmer jeg er lidt en tøse pige men det var lidt for mærkeligt til min smag. :)

    mitlivminblogbloggen@gmail.com

    SvarSlet
  11. Ej, hvor er den fin!
    Jeg synes at gyserfilm er noget af det mest uhyggelige der findes, og jeg har tit svært ved at sove bagefter :P
    bjork.egholm@hotmail.com

    SvarSlet
  12. Jeg vil gerne være med i jeres readalong..
    Jeg synes at gyserfilm er uhyggelige - mest fordi at jeg faktisk tror på spøgelser, og derfor løber min fantasi helt og aldeles af med mig. Og det i en alder af 41.. Men der er ikke noget at gøre. Og jeg ser ikke uhyggelige film hvis jeg skal sove alene.

    SvarSlet
    Svar
    1. aimlovelive@gmail.com, hvis jeg skulle være den heldige.

      Slet
  13. Prøver da igen, follower allerede!
    majahartvig@hotmail.com

    SvarSlet