mandag den 19. oktober 2015

Eventyrlige oplevelser #4 - Harry Potter Festival Odense 2015 (Del 1)

Jeg har i weekenden været til Harry Potter Festival i Odense, hvor jeg om fredagen var en af de mange frivillige, der var med til at gøre det hele lidt mere magisk for de tusindevis af besøgende. 
Det var absolut fantastisk at være en del af det hele og jeg er så imponeret over, hvor meget der er blevet gjort ud af festivalen og hvor eventyrligt og gennemført den er. 

Rikke og jeg benyttede vores pauser til at gå rundt og indsamle indtryk, hvilket betyder at jeg har taget en masse billeder, som jeg selvfølgelig gerne vil dele med jer andre! 
De bliver dog fordelt over et par indlæg og jeg håber, at I igennem dem, vil opleve bare en lille smule af den magiske følelse, som jeg gik rundt med. 

Snape der bestemt tænker, at vi er nogle uduelige elever! 
Snape og Umbridge - det var næsten uhyggeligt, hvor venlig hun virkede! 
Familien Malfoy gik rundt i gaderne og var præcis lige så overlegne i virkeligheden, som de ser ud på billedet!  
Tonks, Harry og Luna der spredte glæde og godt humør i gaderne!
De skrækkelige dementorer satte børnenes patronusser på en prøve...
Heldigvis var børnene virkelig gode til besværgelsen og med lidt hjælp fra Luna, fik de hurtigt jaget dem på flugt! 
Den fede dame krævede selvfølgelig et password, før vi måtte komme op i tesalonen. 
De hårdtarbejdende nisser i Gringotts, sørgede for at alle familier kunne få vekslet deres usle muggler-penge til galleoner! 
Trolde var også sluppet løs i gadebilledet... 
Skræmmende hvor roligt Snape tager det, med dementorer der skaber rædsel... 
Søde Dobby, der nød sin frihed i Odenses gader... 
Endnu en farlig trold, parat til angreb! 
Voldemort slap vi desværre ikke for - han og hans følge efterlod en tung lugt af ondskab, hvorend de gik.. 
Uheldigvis kunne jeg ikke snyde mig fra en forbandelse, men jeg er ved at være ovenpå igen...
Heller ikke på Hogwarts-cafeen kunne familierne være i fred, for de onde troldmænd... 
Fortsættelse følger... 

10 kommentarer:

  1. Det er vildt, hvor meget der er gjort ud af festivallen! Det ser virkelig ud til at have været en magisk oplevelse :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Det var det virkelig også, kan du tro! :D

      Slet
  2. Det er sådan en hyggelig festival, selvom det er ved at være nogle år siden, at jeg selv var med. Havde de mini enhjørninger i år? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig!
      Nej, desværre ikke. :-( Men jeg nåede at se dem sidste år - de var bare SÅ fine! :D

      Slet
  3. Hvor ser det bare magisk og fortryllende ud!! Må se om jeg ikke kan komme afsted næste år:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det bestemt også! Det er helt klart et besøg værd! :-)

      Slet
  4. Hold da op, hvor ser det fedt ud. Det kunne da være at man skulle snige sig med til næste år. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? :D Gør det - du vil ikke fortryde det! :-)

      Slet
  5. Det ser bare vildt fedt ud :) kunne være fantastisk at opleve på et tidspunkt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan i hvert fald anbefales! :D

      Slet