lørdag den 22. august 2015

'Ruby Red' (Precious Stone #1) - Kerstin Gier

"I was fast coming to the conclusion that there was no need to feel afraid of him. He was only a self-satisfied old git who hated women and liked the sound of his own voice."



Titel: Ruby Red (Precious Stone #1). Forfatter: Kerstin Gier. Udgivelsesår: 2011 (originalt: 2009). Sidetal: 336. Forlag: Henry Holt. 
Gwyneth Shepherd's sophisticated, beautiful cousin Charlotte has been prepared her entire life for traveling through time. But unexpectedly, it is Gwyneth, who in the middle of class takes a sudden spin to a different era!
Gwyneth must now unearth the mystery of why her mother would lie about her birth date to ward off suspicion about her ability, brush up on her history, and work with Gideon--the time traveler from a similarly gifted family that passes the gene through its male line, and whose presence becomes, in time, less insufferable and more essential. Together, Gwyneth and Gideon journey through time to discover who, in the 18th century and in contemporary London, they can trust.


Jeg kunne virkelig godt lide denne bog. Den var super spændende og det var virkelig en af de bøger, hvor jeg skulle bruge mit hoved lidt ekstra! 
Vores hovedperson Gwen var herlig! Hun var en rigtig typisk teenager, selvfølgelig med lidt særlige evner, men rent personlighedsmæssigt fungerede hun bare! Hun var stædig, hun blev tøsefornærmet og hun stillede spørgsmålstegn ved alt. Det var rigtig dejligt at se en karakter der rent faktisk også opførte sig alderssvarende. 
Derudover synes jeg at hun klarede det hele fænomenalt, taget i betragtning af at hun slet ikke var forberedt på at være tidsrejser! 

Hele tidsrejse-aspektet var også virkelig interessant! Der var selvfølgelig en del hoppen frem og tilbage i tiden (tidsrejser - d'uh), hvilket til tider godt kunne virke en anelse forvirrende, men det endte med at give mening alt sammen.

At Gier dog kunne holde styr på det hele, mens hun skrev bogen, er jeg galt imponeret over! Det må virkelig have krævet en ordentlig stak post-its! 

Bogen var rigtig fint opbygget og selvom den ikke kørte på konstant action, så kedede jeg mig ikke på noget tidspunkt! Jeg må ærlig talt indrømme at bogen indeholdte meget mere, end jeg egentligt havde regnet med. Den var meget mere kompleks og indviklet, men såsåSÅ god - uden tvivl en stærk start på en trilogi! 
"I was not underdeveloped. I was nearly five feet six inches tall, my bra was a size-B-cup, and much to my annoyance, I was growing out of it!" 

4 kommentarer:

  1. Har virkelig overvejet at købe trilogien længe, for det er de flotteste bøger jeg længe har set! Og når indholdet så også lyder fantastisk, er der vist snart ikke nogen undskyldning mere :D

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig bare virkelig flotte! Og klassiske på en eller anden måde!
      Indholdet er også rigtig fint og jeg er glad for, at jeg endelig har fået læst trilogien! :)

      Slet
  2. Åh, den lyder altså bare så fin – og nu har jeg efterhånden læst så mange begejstrede anmeldelser af den, at jeg selv begynder at blive helt begejstret. På læselisten med den, altså!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er også vældig god! :-)

      Slet