mandag den 31. august 2015

'Emerald Green' (Precious Stone #3) af Kerstin Gier

“You mean he's not afraid of me because I'm a woman? He ought to see Tomb Raider sometime. For all he knows, I could have a nuclear bomb under my dress and a hand grenade in each cup of my bra. I call it antifeminist!” 



Titel: Emerald Green (Precious Stone #3). Forfatter: Kerstin Gier. Udgivelsesår: 2013 (originalt: 2010). Sidetal: 451. Forlag: Henry Holt. 

Gwen has a destiny to fulfill, but no one will tell her what it is. She’s only recently learned that she is the Ruby, the final member of the time-traveling Circle of Twelve, and since then nothing has been going right. She suspects the founder of the Circle, Count Saint-German, is up to something nefarious, but nobody will believe her. And she’s just learned that her charming time-traveling partner, Gideon, has probably been using her all along. Emerald Green is the stunning conclusion to Kerstin Gier's Ruby Red Trilogy, picking up where Sapphire Blue left off, reaching new heights of intrigue and romance as Gwen finally uncovers the secrets of the time-traveling society and learns her fate.



Jeg var utrolig spændt på hvordan 'Emerald Green' ville slutte trilogien af, da toeren efterlod mig en smule skuffet. 

Xemerius er stadig min absolutte favorit karakter - han er seriøst hyleskæg og det er uden tvivl ham der, endnu engang, gjorde bogen det mere værd, at læse!
Jeg ville faktisk gerne læse en hel bog, kun fra hans vinkel - det ville være hammer morsomt! 


Gwen og Gideon var en del lettere at holde ud i denne bog. De får ligesom styr på deres teenage-drama-kærligheds-krise og derfor bliver der også fokuseret mere på det vigtige: nemlig tidsrejseriet og missionen om at finde ud af, hvem den dumme skurk egentligt er! 

Det var virkelig fedt at se det hele falde på plads. Ting jeg manglede svar på i både etteren og toeren, kom der svar på i konklusionen og jeg er stadig imponeret over, at Gier kunne holde styr på kunne holde styr på det hele!

Slutningen var jeg dog virkelig chokeret over. For det første havde jeg slet ikke regnet ud hvem skurken var og så hele slutscenariet, hvor der skulle findes en løsning på problemet - lad mig bare sige det sådan: det havde jeg VIRKELIG ikke set komme! 

Jeg elsker at blive overrasket på sådan en måde! Der er simpelthen intet bedre, end et mysterie så mystisk, at jeg ikke kan regne det ud. 

Alt i alt en virkelig god afslutning på trilogien. Det hele blev fint rundet af, jeg fik svar på mine spørgsmål og jeg rullede ikke øjne i løbet af bogen!


“Did you know that Gideon and I were trained in Krav Maga?" Charlotte took another step closer to me, and I automatically took one back.

"No, but did you know that at this moment you look like that crazy rodent in Ice Age?” 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar