onsdag den 19. august 2015

'Alice in Wonderland: The Graphic Novel' af Lewis Carroll

"Alice thought she had never seen such a curious croquet ground in her life. The croquet balls were live hedgehogs, and the mallets live flamingoes." 



Titel: Alice in Wonderland. Forfatter: Lewis Carroll. Udgivelsesår: 2010. Sidetal: 72. Forlag: Campfire. 

Alice was just an ordinary girl - imaginative and curious and thirsting for adventure. She was an ordinary girl, that is, until she found herself instantly transported to a place that was anything but ordinary. 

After diving down a rabbit hole, young Alice encounters a magical world ruled by a vicious Queen. It is a world where anything can happen; a world filled with a talking caterpillar, a puppy as big as a house, and a Cheshire cat that can disappear and reappear in the blink of an eye. Are these colorful characters real? And if so, how will Alice ever find her way back home? 


Endnu engang faldt jeg igennem kaninhullet og fandt mig selv i en besynderlig og farverig verden sammen med søde Alice.
Eventyret om Alice er et jeg virkelig ikke kan få nok af og derfor skulle det denne gang opleves i tegneserieformat!

Graphic novellen er smækfyldt med fine illustrationer der, på trods af at de ikke er som de originale, virkelig skabte den eventyrlige og magiske følelse, historien om Alice normalt giver mig. 

Det var en absolut skøn måde at læse og opleve denne mærkværdige historie på og selvom at tegneserien ikke var lige så dybdegående som den originale, blev historien virkelig fint dækket! 

Generelt sad jeg med den samme følelse af glæde og fjollethed, som jeg har, når jeg læser den fulde udgave: jeg smilede, jeg rystede på hovedet og jeg nød uden tvivl gensynet med Alice og hendes eventyrlige venner! 

"Speak roughly to your little boy and beat him when he sneezes.
He only does it to annoy, because he knows it teases!" 

4 kommentarer:

  1. Hvor ser den fantastisk ud! Elsker virkelig også historien om Alice, og man kan næsten ikke få udgaver nok af den! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg nemlig heller ikke på at man kan! :D

      Slet
  2. Den har jeg også kigget på et par gange, men forsiden afskrækkede mig lidt. For syntes egentlig ikke at forsiden var synderlig pæn, men illustrationerne indeni ser jo meget pænere ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan nu godt lide forsiden. :-)
      Indholdet er i hvert fald rigtig fint, hvis jeg skal sige det! Dog er tegningerne ligesom den på forsiden - lidt moderne og meget farverige. :-)

      Slet