onsdag den 22. juli 2015

Nyt på reolen #20

Jeg har længe ventet på en masse små sorte klassikere fra Waterstones og nu er bøgerne, efter flere måneders (ja måneder!) ventetid, endelig nået frem! Og selvom det har været en laaaaaang proces, er jeg virkelig glad for, endelig at have alle de dejlige bøger hos mig og de har uden tvivl været ventiden værd!


Jeg ville egentligt gerne have alle 80, men jeg har prøvet at beherske mig og er endt med følgende 17 af dem:

The Eve of St Agnes af John Keats, Woman Much Missed af Thomas Hardy, The Tinder Box af H.C. Andersen, The Gate of the Hundred Sorrows af Rudyard Kipling, Circles of Hell af Dante, The Terrors of the Night af Thomas Nashe, The Tell-Tale Heart af Edgar Allan Poe, The Beautifull Cassandra af Jane Austen, The Great Winglebury Duel af Charles Dickens, Sindbad the Sailor af Anon, How Much Land Does a Man Need? af Leo Tolstoy, The Dolphins, the Whales and the Gudgeon af Aesop, The Night is Darkening Round Me af Emily Brontë, It Was Snowing Butterflies af Charles Darwin, The Robber Bridegroom af Brødrende Grimm, Circe and the Cyclops af Homer og Miss Brill af Katherine Mansfield.


Jeg kan godt lide bøgernes simplicitet og at de egentligt bare er korte historier eller uddrag af de forskellige forfattere. Udover at de pynter, tænker jeg nemlig også at de fungerer godt som 'smagsprøver' på de forskellige forfatteres skriblerier og jeg håber da også, at bøgerne vil inspirere mig og udvide min horisont en smule! 


Hvis du, ligesom jeg, også er helt vilde med de små fine sorte skatte, så husk at du lige nu kan vinde et par stykker i min giveaway som du finder her


Er du lige så fortabt i de fine klassikere som jeg er?

8 kommentarer:

  1. Åh, glæd dig til Keats! Og Poe! og Austen! og Tolstoj! Glæd dig til dem alle sammen. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg virkelig også, kan du tro! :D

      Slet
  2. De er så fine! Og spændende titler du har valgt :D
    Jeg vil også virkelig gerne have alle 80, men mener, at de udgiver en box med dem alle engang i efteråret, så jeg pønser lidt på at spare op og investere i den til den tid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget! :D
      Jeg fandt også ud af det med boxen, efter jeg havde bestilt disse - typisk, typisk! :P

      Slet
  3. Åh, jeg er også netop begyndt at samle på dem! Jeg glæder mig så meget - nok mest fordi de er så smukke <3

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig meget smukke! Og hyggelige! :D

      Slet
  4. De er noget af det fineste, jeg vil så gerne eje alle 80, har hørt at der kommer en boks med alle 80, så kan godt være, at jeg bliver nødt til at eje den, selvom jeg allerede har en del af bøgerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de nemlig! Og ja, boksen ser godt nok også fin ud! :)

      Slet