søndag den 5. juli 2015

Midtvejsevaluering af boglige nytårsforsæt!

Vi er nu halvvejs igennem 2015 og da jeg satte mig nogle mål i starten af året (I kan se indlægget omkring mine boglige nytårsforsæt her) om hvad jeg ville nå af boglige ting inden vi ramte 2016, synes jeg det var på tide at lave en midtvejsevaluering! 


Jeg har jo meldt mig til Mount TBR, hvor mit mål er at læse 48 bøger, som jeg havde på reolen før 2015 og det går faktisk ret okay! Jeg har indtil videre læst 23 bøger der kvalificerer sig til den liste og det er på trods af, at jeg i marts slet ikke læste nogle 'ældre' bøger.
Jeg har det faktisk en smule svært ved det, for der er så mange bøger der kommer ind ad døren og som jeg også gerne vil læse, men målet er sat og jeg vil altså nå det! 

Goodreads fortæller mig desuden også, at jeg har læst 71 ud af de 100 bøger som mit mål lød på, så på den front går det tydeligvis også ret godt!

Derudover satte jeg mig for endelig at læse 'Harry Potter' serien AND I DID IT! Og hvor var det en absolut magisk og fantastisk oplevelse! Jeg kan slet ikke forstå, at jeg ikke har læst dem noget før, men nu har jeg og det er jeg virkelig glad for. 


Et andet mål var, at afslutte minimum 5 serier jeg var igang med. 
Jeg har fået afsluttet i alt 6 serier/trilogier, som jeg var igang med inden årsskiftet, nemlig: 'Beautiful Creatures''I Hunt Killers''Uneathly''Magikerens Lærling''Uglies' og 'Graceling Realm' (derudover har jeg jo så også læst HP, men jeg har valgt ikke at tælle denne med, da den jo havde et særskilt mål).
Det vil jo så sige, at målet er mere end nået (wohoo) og derfor har jeg også valgt at hæve målet til 10 serier, så jeg altså skal afslutte 4 serier/trilogier mere inden året er slut. 

Sidst men ikke mindst havde jeg et mål der lød på, at jeg skulle læse noget af Jane Austen... Dette har jeg ikke nået endnu, men 2015 er altså året hvor det skal ske, så heldigvis for mig, har jeg 6 måneder endnu!  


Målene for bloggen lød blandt andet på, at 'Serie Søndag' og 'Flotte Fredag' ville blive udgivet 1-2 gange i måneden. Dette mål går ikke så godt - og dog. Begge features kommer engang i mellem, men det svinger lidt omkring hvor ofte. Jeg udgiver dem sådan, når jeg rent faktisk føler for det, eller lige mangler et fredags eller søndags indlæg, men det er lang fra 2 gange i måneden og nogle gange sker det slet ikke i løbet af en måned. Det gør mig dog ikke noget, for jeg har jo også så mange andre indlæg jeg gerne vil udgive!

Jeg skulle også blive bedre til at anmelde de bøger jeg læser, hvilket jeg faktisk synes går ret godt! Jeg har ikke ligefrem anmeldt alle de 71 bøger jeg har læst i år, men mange af dem og det er jo også noget. 


Jeg sluttede indlægget af med, at 2015 skulle være året hvor der kom system i min bogreol... Ja, det er så ikke noget jeg har nået endnu. Efter en flytning og mangel på reolplads, synes jeg bare det er blevet så uoverskueligt og derfor, så ligger de desværre stadig lidt hulter til pulter..

Jeg har tydeligvis nogle ting jeg stadig skal arbejde med inden året rinder ud, men jeg tror nu nok, at det kan lade sig gøre!

Hvordan går det med dig og dine mål? 

12 kommentarer:

  1. Det lyder da ret godt - især at du ligefrem øger antallet af serier for i år :-)
    Jeg er også ret godt med mht. mine bogudfordringer. En enkelt overvejer jeg at droppe, da jeg ikke synes, den fungerer særlig godt til mit temperament, men resten fortsætter jeg helt sikkert med.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er faktisk også ganske tilfreds! :)

      Hvor godt med dine mål - gad vide hvad det er for et, der ikke fungerer med dit temperement?

      Slet
    2. Det med, at jeg IKKE må planlægge min læsning flere uger frem :D

      Mvh.
      Den lille Bogblog

      Slet
    3. Ååh! :D Ja, hvis man er til planlagt læsning, kunne jeg godt forestille mig, at det var træls ikke at måtte! :P

      Slet
  2. Åh, hvor er jeg misundelig på dig - hvad jeg ikke ville give for at læse Harry Potter for første gang igen - det er en pragtfuld læseoplevelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det uden tvivl! Skøn skøn skøn bogserie. :)

      Slet
  3. Fedt at det går så godt for dig! Selv er jeg også i år gået igang med at læse Harry Potter-serien - jeg mangler dog de sidste to endnu, som jeg ikke har fået sat mig for, at komme igang med :-)

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, glæd dig til dem, selvom jeg nu synes, at de sidste bøger i serien var hjerteskærende. Noget af det havde jeg selvfølgelig forberedt mig på, da jeg har set alle filmene, men pyh. Det er bare noget andet på tekst. :)

      Slet
  4. Ih, jeg tror også snart, jeg vil genlæse Harry Potter-bøgerne - de er ret fantastiske, synes jeg! :D

    Hvor er det skønt, at det går så godt for dig med dine læsemål! Selv har jeg kun ét mål, nemlig at læse omkring 40-50 bøger i år, og det går også helt fint indtil videre :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de virkelig! :D

      Hvor dejligt at dit mål også går som det skal. :)

      Slet
  5. Det lyder virkelig som om, det går rigtig godt med dine læsemål i år. Og fedt 2015 blev året, hvor du fik læst "Harry Potter" - den serie bør alle altså virkelig læse mindst én gang i livet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt bestemt! Det er bestemt heller ikke sidste gang jeg læser den skønne og fantastiske serie. :)

      Slet