søndag den 12. juli 2015

Currently Reading #2

Det er søndag og efter en lidt hård weekend, er det rart bare at kunne ligge sig til rette med en god bog. 

Jeg er igang med at læse 'Prodigy' af Marie Lu, som er den 2. bog i trilogien 'Legend'. Den første bog, også kaldet 'Legend', var virkelig god (I kan læse min anmeldelse af den her) og jeg er ret glad for, endelig at sidde med Prodigy i hænderne! 



June og Day har undsluppet Republikkens jerngreb om Los Angeles og er flygtet til Vegas, netop som det utænkelige sker: Elektor Primo dør, og han søn, Anden, overtager efter ham. Mens Republikken er på randen af kaos, slutter Day og June sig til en af Patrioternes oprørsgrupper, der gerne vil hjælpe dem med at redde Days lillebror og derefter hjælpe dem og over til Kolonierne. Der er bare én betingelse. June og Day skal myrde den nye Elektor.

Det er en chance for at forandre nationen og give stemme til alle dem, der længe har været tavse og undertrykte, så Day og June indvilliger i planen. Men da det går op for June, at den nye Elektor på ingen måde minder om sin far – men derimod viser sig at være foruroligende sympatisk – bliver hendes samvittighed plaget. Hvad nu hvis Anden betyder nye muligheder og et ændret styre? Hvad nu hvis revolutionen må være mere end tab og hævn, vrede og blod? Hvad nu hvis Patrioterne tager fejl.

Men som led i planen er Day og June blevet skilt ad. Vil June kunne nå at videregive sin tvivl til Day? Og hvordan vil Day tage imod Junes besked efter at have set hende på særdeles venskabelig fod med den nye Elektor …

Er I igang med at læse noget spændende? 

6 kommentarer:

  1. Åh, jeg skal virkelig også snart i gang med "Prodigy", som jeg glæder mig meget til at læse! I øjeblikket læser jeg dog "Udvælgelsen" af Kiera Cass, som jeg nyder virkelig meget. Jeg er hooked, og håber meget på, at kunne læst de ca. 50% jeg har tilbage af den i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har hørt SÅ meget godt om 'The Selection'! Jeg må virkelig snart få fingrene i den! :)
      Du kan roligt glæde dig til 'Prodigy' - jeg er kun 80 sider inde og jeg er også allerede fanget. :D

      Slet
  2. Legend trilogien vil jeg også gerne læse engang! :)

    Jeg blev færdig med the Infernal Devices igår, så nu er jeg på det der stadie hvor jeg ikke kan bestemme mig for hvad jeg så skal gå i gang med (first world problems :b )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ååååh, 'The Infernal Devices' er også bare fantastisk. Bare rolig, jeg kender alt til den slags first world problems - jeg synes også altid, at det er svært, at starte på en ny bog efter at have afsluttet en anden god en. :D

      Slet
  3. Legend-trilogien var ikke noget for mig, jeg synes den alt for meget lignede noget jeg havde læst før. Selv er jeg i gang med den meget specielle bog "S". Det er en helt vild cool bog, men også noget af et bæst at læse, da man hele tiden sidder og tænker, mon det er den rigtige måde jeg læser den, eller er der noget jeg misser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil give dig ret i, at den minder om noget man har læst før, men det er jo også lidt svært at undgå, med alt det dystopiske der er i omløb lige nu.
      Jeg er dog ganske glad for den og er ret bidt på June og Days historie! :)

      Pyh, ja 'S' lyder godt nok også lidt indviklet - jeg tror, at det ville være en bog, der ville stresse mig lidt - netop fordi, som du selv siger, at man ikke ved om man læser den korrekt. :) Held og lykke med den!

      Slet