lørdag den 25. april 2015

Readathon - følg mit læsedøgn #2

Dette indlæg vil blive opdateret løbende.. 


12.22:  Nu er det snart tid og det kribler virkelig i mine fingre for at samle den første bog op og dykke ned i et skønt univers! Rikke og jeg har været tidligt oppe - hvilket der åbenbart er min skyld, fordi Rikkes krop ikke syntes, at jeg skulle være alene om at vågne klokken lort (undskyld mausi). 
Vi har spist lækre bagels til morgenmad og lige straks skal der gøres pølsehorn (så de kan bages senere) og lidt snacks klar. Og så må klokken for pokker godt snart blive 14.00.. 


13.45: AAAHHHH, DET ER SNART TID! Det er sjovt at man går og sukker og venter i flere timer, men så i sidste øjeblik sniger stressen sig ind og nu føler jeg, at jeg har glemt... ALT!
Jeg skal jo også nå at ryge inden læsestart! IIIH!
Rikke har dog stillet alle snacksne VIRKELIG fint frem og jeg glæder mig til at grave næsen ned i dem (det har jeg ikke tænkt mig at gøre, men føj hvor ser det hele alt for godt ud).
Jeg håber at I alle får en god start og jeg glæder mig sådan til at følge jer alle i jeres læsedøgn.
Smid gerne jeres link forneden, på hvor jeg kan følge jer hvis det er! Happy reading! 


15.47: Jeg er lige blevet færdig med "The Pearl" af John Steinbeck og jeg er tom for ord.. Jeg er lidt vred over slutningen - den var ret barsk, men sikke en smuk og rørende bog. Wauw.
Jeg tager en lille cheer-pause nu og så skal jeg finde ud af hvilken bog den næste skal være. Valget står mellem "Coraline" og "Peter Pan". *Drumroll* 


20.00: Efter en lille køretur og aftensmad-pause, har jeg nu lukket bogen op igen. Jeg valgte at læse "Coraline" og selv om jeg ikke er nået vildt langt endnu, så virker den virkelig interessant.
Jeg har udover det, været så heldig at vinde en prize på Dewey's 24 hour read-a-thon's hjemmeside - nu er jeg bare spændt på, hvilke af mine valg jeg modtager! *Woohoo*
Hvordan går det med jer derude?


22.26: Åh, hvor jeg altså knuselsker Neil Gaiman og hans fantastiske skriverier. "Coraline" var ingen undtagelse - jeg nød den virkelig. Den lidt skumle stemning, krydret med Chris Riddells illustrationer var lige præcis dét jeg manglede.
Nu vil jeg bruge lidt tid på at cheere for nogle søde læsere og så er det snart tid til, at Rikke og jeg skal læse "The Duff". 



00.18: Okay.. Tiden går simpelthen ALT for hurtigt! NU går Rikke og jeg igang med Duff og jeg glæder mig til en lidt sød (tror/håber jeg) tøsebog til de lidt trætte øjne! Er I stadig igang derude? 

05.22: Jeg er stadig vildt forundret - seriøst... Har vi allerede været i gang i 15 timer?? Pyyh..
Jeg blev færdig med "The Duff" og den var simpelthen bare lige det jeg havde brug for. En let, sjov og tøset ungdomsbog! Nu er vi så nået til de tidlige morgentimer og selvom mine øjne er bitre over, at jeg har glemt mine øjendråber og selvom min krop ømmer sig i protest - så fortsætter jeg! Eller.. Det er i hvert fald planen.. Nu her vil jeg synke ned i min graphic novel om den kære Alice og håbe på, at det bliver en magisk oplevelse. 


08.10: Jeg nåede så aldrig at synke ned i den fine graphic novel - nej i stedet gik mit energi niveau stille ned, ned, neeeed og nu er jeg lige vågnet fra en lille lur! Frisk og veloplagt og aaalt det der...
Tv'et er nu tændt og vi er klar til at se en sød Anne Nikoline på tv2! Og SÅ fortsætter læsningen derefter. 



09.37: Gensynet med Alice, også selvom det var i graphic novel form, har efterladt mig med én gennemgående tanke: Jeg bliver aldrig nogensinde træt af Carrolls eventyr om den lille pige, der fulgte kaninen igennem kaninhullet. Det er uden tvivl en historie jeg vil besøge mange gange endnu og som jeg vil få glæde af resten af mit liv. Iha.. 

11.44: Mine øjne er trætte, men jeg forkælede dem lidt ved at læse "The Sleeper and the Spindle" af Neil Gaiman og de smukke illustrationer af Chris Riddell var ganske enkelt en fryd for øjet.
Det er den anden bog under dette readathon, som de to har samarbejdet om og hold da op hvor er de et magisk makkerpar!
Inden længe vil jeg begynde på "Peter Pan", dog har jeg ingen forventninger om at blive færdig med den, inden readathonnet er slut.
Kun lidt over 2 timer tilbage folkens, jeg fatter ikke at det allerede snart er slut.. 



14.14: Forårets fine readathon er nu slut og jeg har lukket "Peter Pan" i.
Jeg er endnu engang fuldstændig overvældet over, hvor fantastisk og magisk en begivenhed det er. Jeg har hygget mig med Rikke, spist en masse lækre snacks (med en masse mener jeg VIRKELIG mange!) og jeg har fået læst nogle fantastiske bøger, hvor ikke én eneste skuffede mig.
Heller ikke denne gang fik jeg læst hvad jeg egentligt havde planlagt at skulle nå, men det gør mig absolut intet. Det samlede læste sidetal endte med at være 763 og selv om det er 100 sider mindre end sidste år, føler jeg faktisk at jeg har været i gang konstant.
Jeg fik prøvet at være cheerleader og det har været fedt at se, hvor engageret læserne har været, samt at følge med hos flere forskellige - også dem, jeg ikke normalt ville have fundet frem til, havde det ikke været for begivenheden. 

Tak for at I har fulgt mig i mit læsedøgn, samt at jeg har måtte følge jer i jeres. Jeg har nydt at læse jeres opdateringer og jeg håber at I har hygget jer lige så meget som jeg!


Du kan også følge mit readathon på:

66 kommentarer:

  1. *tripper utålmodigt*

    God fornøjelse :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu synes jeg også godt, at klokken må blive to(for mit vedkommende i hvert fald)! :D
      I lige måde!

      Slet
  2. Skøn, skøn bogstak! Jeg er simpelthen så spændt på din vurdering af "The Pearl", som jeg også skal læse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg er også ret tilfreds med den. :)
      Det kribler virkelig også i mine fingre, for at åbne "The Pearl" op. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes. :)

      Slet
  3. God læselyst :) Kan næsten ikke vente på at klokken bliver 14.00 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde til dig!
      Nej, jeg er godt nok også spændt nu da. :D

      Slet
  4. Uuuuh jeg har også bagt pølsehorn, jubiii :D Savner godt nok stadig mine ostehaps...

    SvarSlet
    Svar
    1. Pølsehorn-power! :D
      Åh, vi savnede sådan ostehaps i efterårets readathon - så nu har vi MASSER! Eller du ved.. En pakke. :P
      Rigtig god læselyst!

      Slet
  5. God idé at gøre pølsehorn klar til bagning senere! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! Det var en ret spids idé Rikke fik. :D Så er de jo lige klar til at lune og spise!

      Slet
  6. Det er en virkelig fin bogstak (og baggrund!) Jeg glæder mig til at følge dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. :D
      Jeg glæder mig også til at følge dig!

      Slet
  7. Uh, bliver næsten helt jaloux på pølsehornsbagning. Det var en god ide.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også de falder i god jord senere - ellers gør de muffins vi har planlagt at bage vel.. :P
      SNACKS ALL THE WAY!

      Slet
    2. Det lyder også som om I har en god aften, med vanvittigt mange snacks. Det ser ud til at være rigtig godt, men også til mavepine ;)

      Slet
    3. Pjaaat, man kan da ikke få nok snacks! :P Ingen mavepine endnu - vi kan vel styre os (en lille smule i hvert fald). :D

      Slet
    4. Åh, The Sleeper and the Spindle er da bare en perfekt måde at afslutte det hele på. Så fint et valg. :)

      Slet
    5. Jeg sluttede af med lidt Peter Pan - men ja, The Sleeper and the Spindle kunne have været en fin afslutning på det hele! :)

      Slet
  8. Jeg var også alt for tidligt oppe, suk. God læselyst. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare SÅ træls! Men mon ikke vi kan kæmpe os igennem? :D
      Tak og i lige måde!

      Slet
  9. Svar
    1. YES!!! BUT NO! D: BUT YESSSSSS!!! :D

      Slet
    2. WE CAN DO IT!!! I heard that books and sugar is the best combo!

      Slet
    3. SUKKERCHOK (OG CAPSLOCK) ER VEJEN FREM!

      Slet
    4. TAK FOR DENNE GANG MIN SNUT <3

      Slet
  10. Haha ja jeg har også været rigtig utålmodig, faktisk lige siden jeg vågnede kl. 9.. Det er jo virkelig svært at lade være med at læse, sjovt nok! :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det nemlig! Men åååh det bliver godt når klokken bliver 14 og man nærmest bare kan høre siderne verden over pusle! :D
      Rigtig god læselyst!

      Slet
    2. Hehe det var også bare med al hast at jeg påbegyndte min læsning kl. 14 :p
      Åh The Pearl lyder virkelig fantastisk, jeg skal også snart have læst den. Og så er jeg jo nok dybt misundelig over jeres fantastiske snacks ;) Hvorfor er det at jeg ikke selv husker at ostehaps er en god idé?!?!

      Slet
    3. Det er den virkelig også! Du skal bare igang, ja du skal så! :D
      Vi glemte det i efteråret - så ostehaps stod øverst på listen denne gang! :D

      Slet
    4. Haha ja det kan være at jeg så er smart nok til at kunne huske det til næste gang ;)

      Coraline tror jeg virkelig er den perfekte readathon bog. Godt valg :)

      Slet
    5. Hahaha, ellers hvis jeg husker det, så skal jeg nok minde dig om det! :D

      "Coraline" var virkelig fin! Gaiman forbløffer mig simpelthen bare gang på gang på gang.

      Slet
    6. Hahah taaaak! :p

      Hvor er det godt at du har sådan nogle gode læseoplevelser!

      Slet
    7. Ih, ja! Jeg har bare været SÅ heldig med mine bøger! :D

      Slet
  11. Wauw, en lækker opstilling du har af bøger og godter! Det ser jo helt perfekt ud :D

    Glæder mig til at følge dig i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald utroligt lækkert det hele! :D

      Rigtig god læselyst! :)

      Slet
    2. Og lækkert ser det ud! :D

      Jeg er glad for, at du kunne lide 'The Pearl'. Slutningen er virkelig som et slag i ansigtet, men omvendt er det nok også det, der gør den til noget specielt. Måske?

      Slet
    3. Bestemt! Slutningen passede, i mit hoved, også rigtig fint ind i historien og jeg havde også på fornemmelsen at det var den vej det ville gå, men... Åh, mit stakkels hjerte jo!

      Slet
    4. Ja, det gør så ondt. Og det er SÅ uretfærdigt! Sikke et økosystem. Av, av.

      Og åh – 'Coraline'. Yndlingsbørnebogsgys nogensinde. Seriøst. Elsker den. Og tegningerne!

      Slet
    5. Meget!

      Ih, ja! Riddells illustrationer var virkelig bare prikken over i'et, til endnu en fantastisk historie stykket sammen af den kære Gaiman!
      Seriøst, den mand overrasker mig gang på gang! <3

      Slet
    6. Ja, ja, ja! Den er fantastisk! Og Gaiman er fantastisk. Det er utroligt, hvor mange sider hans forfatterskab har. Det er også derfor, det er så svært, når folk spørger, hvor de skal starte med ham – for det er som om, at ingen af hans bøger siger noget, om hvad man kan forvente i den næste. Han skifter hele tiden stil og retning, og jeg elsker det.

      Og sejt du er stadig er oppe – og er læsende!

      Slet
    7. Netop! Jeg har ikke læst så mange af hans bøger endnu, men de har alle påvirket mig på vidt forskellige måder og opfyldt mit læsebehov VIDT forskelligt, dog stadig fantastisk!

      Ja, jeg tror vi satser på at være vågen alle 24 timer, men nu får vi at se, om det virker som en god idé om et par timer. ;)

      Slet
    8. Netop! SÅ fantastisk. Den mand. Han er en sand ordkunstner <3

      Haha, ååh ... Jeg forsøger med samme sats, men er næsten for træt til at læse. Så sidder bare og klikker rundt :p

      Slet
    9. Åha, hvis man når det punkt er det måske bedre at hvile sig lidt og så vende tilbage frisk og klar! :p
      Jeg er dog stadig overraskende frisk.. ikke at min krop er, men det kommer lidt bag på mig, at jeg endnu ikke er væltet om! :D

      Slet
  12. Hvor ser det dog hyggeligt ud! Glæder mig sådan til den dag jeg skal læse The Pearl - har samme udgave som din, den er så fin! Og ja, Steinbeck har det med at stikke en kniv i sin læsers hjerte. Og så lige gnide lidt salt i såret ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig så evigt fin!
      Det er den første af Steinbecks bøger jeg læser, dog langt fra den sidste! Dygtig, dog ondondond forfatter! :D

      Slet
    2. Åh, Peter Pan er så vidunderlig!

      Slet
    3. Jeg er også ret glad for Barries historie indtil videre! <3

      Slet
  13. Coraline er en skøn bog! (og filmen kan også kun anbefales på det kraftigste) Tillykke med præmien :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder den virkelig også! Filmen har jeg dog altid syntes, så så uhyggelig ud! :o Men mon ikke jeg får den set, nu jeg får læst bogen?
      Mange tak. :D

      Slet
  14. Er det bare mig, eller er det som om, slikket svinder lidt hurtigere end bøgerne efterhånden? :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha - I wish! Vi har for meget slik, til at jeg kan se forskellen! :'D

      Slet
  15. Åh, "Coraline" er nemlig sådan en fantastisk bog (som alt Gaiman rør ved) - han kan jo bare noget helt specielt :)
    Jeg har lige skrevet ovre hos Rikke, at det er fedt, at I stadig er oppe og hygger med jeres bog - jeg kunne SÅ godt tænke mig engang at kunne læse sammen med en ven eller i hvert fald bare være med noget fælleslæsning - det lyder bare SÅ hyggeligt at kunne sidde sammen :)

    Jeg hepper på jer helt fra Bruxelles! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Gaiman er for dejlig, ja han er så! Coraline var virkelig god. :)
      Åh, ja vi hygger gevaldigt og selv om fælleslæsningen har været hyggelig, så var det faktisk et rent tilfælde, at vi besluttede os for den samme bog, da jeg endte med at have to udgaver af Duff og så kastede den ene efter Rikke. :P

      Fantastisk! Vi hepper på dig fra Odense. :D

      Slet
  16. Hvor ser den tegneserie fin ud :) Hvor er det flot du kunne holde dig vågen så længe!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var også rigtig fin at læse! Alice <3
      Ja, jeg er også en smule stolt - selvom målet var, at være vågen alle 24 timer! :)

      Slet
  17. Hold ad op et par alfeører Alice er udstyret med! Elsker også den historie! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej haha, det har jeg slet ikke langt mærke til før nu. Hendes ører er lidt voldsomme på nogle af illustrationerne! :P
      Den er bare så evigt fin! :D

      Slet
    2. Haha undskyld hvis jeg ødelagde noget for dig nu :P Det var bare det første, jeg lagde mærke til.

      Sikke en fin gif at slutte af med. Den illustrerer jo så fint følelsen man sidder med nu.

      Slet
    3. Haha! Det går nu nok! :D
      Ja, det tænkte jeg nemlig også. Suk for et dejligt readathon. <3

      Slet
  18. Ih sikke nogle fine læse oplevelser du har haft :) Jeg synes at det lyder vildt hyggeligt at man læser sammen, og at man har valgt at læse en fælles bog.

    Jeg synes at The Duff lyder rigtig god. Men jeg læder ikke eng. Så jeg må se den som film.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har været super heldig med de skønne bøger! :)
      Det var simpelthen også bare super hyggeligt og så fungerer det også rigtig fint, at der er en at snakke med, når det er svært at holde sig vågen! :)

      The Duff var rigtig god! Vi må håbe den bliver udgivet på dansk, så du også kan læse den. Jeg har nemlig hørt, at selvom filmen er god - er den helt forskellig fra bogen. :)

      Slet
    2. Så kan det næsten ikke blive bedre :D Jeg har fået lokket min veninde/nabo med på den. Det er første gang at hun deltager og jeg har ikke læst sammen med nogle før, når der har været Readathon. Så det bliver sjovt at prøve det.

      Ej hvor fedt. Jeg håber at den bliver udgivet, for jeg synes at det er sjovt at læse sådan nogle bøger. Nå okay, var det dig der var inde og se den med Rikke?

      Slet
    3. Det lyder da rigtig hyggeligt! :)

      Ja, det var mig. :) Filmen var rigtig god, men som en historie i sig selv - den havde i hvert fald ikke super meget til fælles med bogen, hvis jeg selv skal sige det. :)
      Den er dog bestemt et kig værd!

      Slet