tirsdag den 14. april 2015

Readathon - april 2015


Et halvt år er snart gået, hvilket betyder at det lørdag d. 25 april atter er blevet tid til Dewey's Read-A-Thon og jeg er måske, måske ikke, en anelse spændt! Jeg deltog for første gang sidste år og det var jo absolut magisk!

Endnu engang pakker jeg min bogstak og en masse andre hyggelige sager i bilen og kører til Odense, hvor jeg slår mig ned i Rikkes fine sofa og så readathoner vi ellers sammen.

Igen i år har jeg meldt mig til som læser på Deweys hjemmeside og denne gang har jeg også valgt at melde mig som cheerleader lidt af tiden. Jeg tjekker alligevel computeren regelmæssigt i løbet af de 24 timer og så kan jeg jo også godt lige smide et rim eller to afsted efter andre ivrige læsere! 


I skal ikke snydes for at se min bogstak - eller i hvert fald sådan som jeg regner med at den bliver. Hvem ved om jeg lige pludselig ændrer mening et par dage inden? 

Jeg har valgt "The Pearl" af John Steinbeck, både fordi den lyder så god og fordi jeg gerne vil læse nogle klassikere. Derfor har jeg også valgt Peter Pan af J.M. Barrie, som jeg længe har ville læse. Jeg har valgt at ligge både "Coraline" og "The Sleeper and the Spindle" af Neil Gaiman i stakken, fordi han simpelthen er en fantastisk forfatter og fordi jeg ikke kunne vælge hvilken af disse to jeg skulle læse. "The Duff" af Kody Keplinger vil jeg gerne læse, både fordi den lige nu kører i biograferne og også fordi jeg ved at lidt chicklit fungerede godt sidst, da klokken blev mange og timerne blev lidt lange. 
Derudover har jeg købt "The Jungle Book" af Rudyard Kipling og "Alice in Wonderland" af  Lewis Carroll - begge to er Graphic novels og jeg tænker at de også vil være gode som små friske pust, når hovedet værker og øjnene er tunge.

Jeg har ingen idé om jeg kommer til at læse dem alle. Lige nu virker det som virkelig mange bøger, men det er så også mange korte af slagsen, men nu får vi at se. I 'værste' fald, må jeg gå på jagt i Rikkes reoler.


Jeg glæder mig ikke kun til at læse en masse gode bøger (selvom det bliver super fantastisk!). Nej, jeg glæder mig også til fællesskabet og hyggen og til at dedikerer 24 timer til noget af det jeg holder mest af - at forsvinde ind i endeløse eventyr og historier (OG til alle de lækre snacks).

Hvis interessen er der kan I følge mig på Twitter, Goodreads, Instagram og selvfølgelig her på bloggen, hvor jeg vil oprette et indlæg der bliver opdateret i løbet af læsedøgnet. 

Hvad med dig? Har du meldt dig som læser, cheerleader eller måske begge dele? 

16 kommentarer:

  1. Åh, Peter Pan! Neil Gaiman! Og 'The Pearl'! Du har virkelig valgt nogle fantastiske bøger, som du virkelig kan glæde dig til. Jeg glæder mig i hvert fald til at følge med i, hvad du synes om dem ;D

    Jeg glæder mig virkelig til readathon. Det er den hyggeligste dag i læseråret, og af en eller anden grund fungerer det altid bedre for mig om foråret end om efteråret. Fordi der er lysere, tror jeg. Jeg kan jo slet ikke vente – selvom jeg endnu ikke har fået bøgerne på plads. Hm. Må lige forbi boghallen i morgen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også godt tilfreds med min lille stak! :)

      Det er jo næsten ligesom juleaften! Jeg går i hvert fald og tæller ned til dagen, hvor jeg kan "åbne" mine pakker (altså, læse mine bøger).
      Og det med lyset tror jeg også gør en stor forskel! Jeg er i hvert fald meget spændt. :D
      Held og lykke med at finde bøger!

      Slet
  2. Det er en rigtig fin stak.
    Jeg giver Rikke ret i at jeg tror det fungerer bedre om foråret, fordi der generelt bare er meget mere lyst, og så holder man sig sikkert bedre vågen. Det forestiller jeg mig i hvert fald. :)
    Peter Pan er også bare en rigtig sød bog, et godt start valg vil jeg mene.
    Jeg har dog ikke i sinde at vælge en stak som sådan, måske nok bare en 'det kunne jeg tænke mig at læse' stak som jeg så kan vælge lidt fra af hvad jeg nu har lyst til. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det giver i hvert fald også rigtig god mening, at det er sådan det er! :)

      Det tænker jeg også er rigtig smart, men da jeg skal et andet sted hen og 'holde' readathon, er en stak bare nemmere - jeg kan jo ikke slæbe alle mine reoler med. :D

      Jeg håber du får et godt readathon!

      Slet
  3. Hold da op nogle gode (og smukke!) bøger du har valgt. Jeg glæder mig også helt vildt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak!
      Forståeligt! Det er jo en magisk begivenhed. :D

      Slet
  4. Jeg har meldt mig til som læser, men har ikke valgt en stak, som du har. Men hold da op - jeg ville ønske jeg kunne teleporterer alle de fine bøger hjem til mig! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, tager du så bare det du lige har lyst til eller?
      Haha, jeg er lidt glad for at du ikke kan - jeg ville ærgre mig MEGET hvis de lige pludselig var væk. :D

      Slet
  5. Det ser ud som en god og meget fornuftig stak bøger. Jeg er med for første gang, så jeg har slet ingen ide om, hvor meget jeg kan nå at læse på de 24 timer, men jeg tror også jeg går efter de korte og letlæselige bøger. Jeg glæder mig til at være med og hvor er det fedt at du har meldt dig som cheerleader.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, hvor spændende! Nu er det (kun) min anden gang, men åååh hvor var det bare skønt sidst!
      Jeg håber, at du får en rigtig god oplevelse med det hele! :D

      Slet
  6. Jeg er spændt på hvad du synes om "The Duff" - Jeg har den selv liggende på Kindlen. :)

    Jeg er for længst meldt til som læser og cheerleader etc. og der er styr på praktisk talt alt, der mangler kun at blive købt snacks og mad. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok give en tilbagemelding! Jeg er i hvert fald ret spændt på at læse den. :)

      Åh, hvor fedt! Ja, du har jo haft bogstakken klar i flere måneder. :D Snacks og mad er vi endnu ikke nået til, men det bliver jo nok til en lidt større handle-tur når jeg når til Odense. :P

      Slet
  7. Sikke en fin stak og så farverig! :D Jeg ville ønske, at jeg kunne være med i år, men hver gang der er readathon skal jeg et eller andet, og denne gang er jeg heller ikke hjemme, men regner med at følge med i alle andres læsning på blogs :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :D Øv, hvor ærgeligt! Allerede i december satte jeg et stort kryds i kalenderen og ønskede fri ved chefen - hvilket jeg heldigvis fik! :D
      Jeg håber da, at det en dag lykkedes dig at være med - det er virkelig hyggeligt!

      Slet
  8. God varieret stabel af bøger - der er flere af dem, jeg også overvejer at læse (dog ikke til Read-a-Thon denne gang :-)).

    Jeg deltager, men kun halvdelen af tiden, da jeg skal noget om søndagen. Men det skal nok blive hyggeligt alligevel.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes faktisk også jeg har været god til at vælge denne gang og så får vi jo at se om jeg også synes det næste weekend. :P

      Halvdelen af tiden er også godt! :D Jeg håber i hvert fald at du nyder den tid du så er med!

      Slet