mandag den 9. marts 2015

"Udvalgt" (Dæmondræberen, #2) af Louise Haiberg

"Endnu en dæmon sprang hujende frem mod mig. Helt ærlig, var de fuldstændig blæst oveni? Man sprang sgu ikke hujende frem mod en modstander. Det var fandeme ingen udfordring for mig når de venligt advarede mig om deres kommende angreb." 



Titel: Udvalgt (Dæmondræberen #2). Forfatter: Louise Haiberg. Udgivelsesår: 2014. Sidetal: 416.


Mit navn er Benjamin.

Jeg er nephilim … et blandingsbarn.

Jeg var lykkelig indtil et blændende væsen besatte mig.
Nu har jeg kun vrede, had og et brændende ønske om at få et nogenlunde almindeligt liv.

I begyndelsen huskede jeg intet, men det gør jeg nu,
og minderne har givet mig et mål:
Dæmonen Dominic.

Hans undergang bliver min frihed.




Jeg var endnu engang fuldstændig opslugt af Louise Haibergs fortælling om engle og dæmoner - denne gang med en lille tilføjelse af en komplet møgunge: Benjamin.
Lad os lige få ham ud af verden først, så jeg kan fokusere på det der gjorde mig glad! Benjamin er en klaphat. Han er grov, han tænker sig ikke om og jeg kunne slet ikke lide, at han ikke kunne lide Dominic (overprotective much?). Jeg sad og rystede på hovedet af ham, skældte ham ud og bad ham om at smutte flere gange, men. Men men men! Benjamins rolle i bogen er så udført og absolut en rolle der krydrede bogen pokkers meget. Jeg endte faktisk med at blive glad for møgungen, måske fik jeg lidt ondt af ham, for det er vil ikke nemt at være så tykhovedet (eller at gå igennem det, som han går igennem) og på trods af jeg stadig er vred (han er altså alt for hård ved stakkels Dom), så nød jeg at være vred på ham - giver det overhovedet mening? Det håber jeg det gør.

Syranthia ser vi også meget mere til i denne bog og det var fantastisk. Jeg elsker hendes temperament og hendes rolle i bogen. Hende og Dominic komplimenterer hinandens person gevaldig meget og jeg elsker at deres roller fungerer så godt sammen.

Dominic var endnu engang hammer sjov og hans sarkastiske humor og udbrud fik mig til at fnise flere gange.
Etteren var dog sjovere og toeren lidt mere alvorlig. Vi oplever en del af Dominics flash-backs her i denne bog, der faktisk efterlod mig lidt dumbstruck - jeg havde SLET ikke overvejet, at det var en fortid han kunne have og flashbacksne efterlod mig mere hengiven og glad for karakteren Dominic. Han er altså min favorit dæmon of all times! 



"Hvis hun havde et problem, kunne hun sgu bare smutte, jeg behøvede ikke at snakke.
 Jeg kunne finde på en million andre ting der ville være ti gange mere underholdende.
Selv at genoptage min gamle broderihobby ville være sjovere."

Dette var endnu en fuldstændig gennemført bog fra Haibergs side og nu venter jeg bare endnu engang (u)tålmodigt på at fortsættelsen rammer mit dørtrin!

7 kommentarer:

  1. Wow! Tusind tak! Det er da en vidunderlig anmeldelse at blive mødt med, når man langt om længe sætter sig foran computeren. Jeg havde det på nøjagtig samme måde med Benjamin og havde bare lyst til at sparke ham af h til flere gange, men tja ... jeg skulle jo bruge ham. ;-)
    Jeg håber at afslutningen på Dominics historie falder i din smag. :-D
    Endnu engang tak!

    Kh.

    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Benjamin må også godt lege med nu - jeg fik det meget bedre med ham til slut. :D
      Åh, jeg glæder mig meget, selvom jeg har det lidt hårdt med, at det er den sidste bog i serien der venter! :D
      Selvfølgelig må du dele - du deler bare løs. :)
      Og selv tak, for at have skrevet endnu en fantastisk bog!

      Slet
    2. Hi Hi ... Dejligt at høre, for han har stadig en rolle at spille. ;-)
      Tja, den skulle jo slutte på et tidspunkt. ;-) Jeg glæder mig til at høre, hvad du synes om Revolution og håber at afslutningen opvejer at det er den sidste. Den slutning ville jo ikke længere være en mulighed, hvis jeg fortsatte og jeg tror ikke jeg har lyst til at skrive de ofre, som et fjerde bind vil kræve. ;-) Meget bedre, at jeg er gået igang med et nyt univers og en ny mand, som for mere end et år siden gik igang med at fortælle sin historie indtil jeg forviste ham til et hjørne, hvor han kunne arbejde på sin personlighed, mens jeg blev færdig med Dominic. ;-)
      Mange tak, endnu engang. ;-) Jeg har også nydt at skrive om Dominic & co.

      Kh.

      Louise

      Slet
    3. Det er jo det. :D Jeg er i hvert fald spændt! Også på dine fremtidige udgivelser. ;)

      Slet
  2. Ps: Håber det er i orden, at jeg deler anmeldelsen på min fb-side?

    SvarSlet
  3. Yeah - Dominic! <3

    Kan slet ikke vente med at læse den sidste bog. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. ! <3

      Iiiih, nej heller ikke mig!! :D

      Slet