fredag den 16. januar 2015

Sortsuperego #2 - Vis/beskriv din reol

Denne omgang af Sortsuperego går ud på, at vise eller beskrive sin bogreol (d'uh) og det er da en oplagt mulighed for at vise min reol frem (også selvom det næsten er umuligt at tage billeder af reolerne (et alt alt alt for lille rum, til så mange bøger)).

Som I kan se, er min reol MEGET fantasypræget. Grunden til dette er: Twilight. Det var simpelthen Twilight-serien der satte min læselyst igang igen i den tidlige teenagealder og så også min evige trang til at eje bøgerne. I de første mange år efter Twilight var det udelukkende vampyrer, engle og varulve min interesse faldt på. De seneste år har jeg dog udvidet min horisont og er blevet helt tosset med contemporary, jeg er blevet bedre til at samle klassikere op og jeg har rent faktisk farverige bøger på reolen nu (Rikke nævnte altid hvor dyster min reol så ud, før i tiden).

Der er ikke noget specielt system i min reol og det er udelukkende fordi jeg ikke har plads til det. Alt for mange bøger - alt for lidt reol. Så bøgerne bliver simpelthen sat ind der hvor der er et lille rum til det!
Da jeg for nyligt reorganiserede det hele, forsøgte jeg dog at inddele dem nogenlunde i typer (vampyrer, magi, feer, dystopi, klassiker etc.), men der er dog også klassiske eksempler på pladsmangel, når der i "erotik-rummet", bl.a. også står en bog om zombier - hmm..


“I declare after all there is no enjoyment like reading! How much sooner one tires of any thing than of a book! - When I have a house of my own, I shall be miserable if I have not an excellent library.” 

21 kommentarer:

  1. Ih, jeg bliver altid så glad, når jeg ser Dæmondræberen på en bogreol. :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er altså også ret fin! :D Jeg bliver altid lidt ekstra "uuuuuh", når jeg har en hardback i hænderne. Jeg må virkelig få den læst snart! :D

      Slet
    2. Hi Hi. Kender godt følelsen. Følte mig også enormt yay-agtig, da jeg fandt ud af, at den ville blive udgivet i hardback. ;-) Håber du kan lide den, når du når til den. Det er i hvert fald et fantastisk bibliotek du har. ;-)

      Slet
    3. Mange tak! Og jeg håber også jeg kan lide den, især nu hvor jeg har læst al den ros, den har fået. :D

      Slet
    4. Hi Hi. Ja, det har den helt bestemt fået. Mine forventninger om at min debutroman ville gå pænt under radaren, blev godt nok gjort til skamme. ;-) Forhåbentlig lever den op til dine forventninger. ;-)

      Slet
    5. Haha, men det må være dejligt, at det er gået ud over alle forventninger! :)
      Og mon ikke den gør det? :D

      Slet
    6. Hi Hi, helt sikkert. :-D Jeg føler mig enormt beæret. ;-)
      Ha Ha. Forhåbentlig. ;-)

      Slet
  2. Åh, hvor udstråler din reol virkelig meget læseglæde. Så fint! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver også helt glad når jeg kigger på den! :D

      Slet
  3. Hvor er de flotte! Og sikke mane skønne bøger jeg kan lure på hylderne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg er også ret glad for de fleste! :D

      Slet
  4. Åh hvor jeg elsker at snage i andre folks reoler. Det er bare altid sjovt at se hvilke bøger der står. Jeg synes der ser ud til at der er ved at være fyldt godt op på hylderne ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det elsker jeg også selv! Jeg synes en bogreol siger meget om en person. :D
      Og ja, det er lidt som at spille tetris, når bøgerne skal sættes på plads eller når der kommer nye til. :P

      Slet
  5. Svar
    1. Jaa! Det har virkelig pyntet at få rykket reolerne over i deres eget hjørne! :D

      Slet
  6. Hold da op, du er en mesterstabler! Jeg er vild med hvordan du får udnyttet så meget plads på dine reoler! Må udtænke lignende system herhjemme, hvor pladsen er meget knap.

    SvarSlet
    Svar
    1. Desperate times calls for desperate measures. ;)
      Min stablen tog en del tilvænning, fordi jeg godt kan lide det simpelt. I starten så det SÅ rodet ud, men efterhånden som der kom flere bøger til, synes jeg faktisk det blev finere! :)

      Slet
  7. Ih hvor er du bare god til at stable de bøger pænt op! Jeg er virkelig imponeret, jeg er selv så dårlig til at få brugt pladsen ordentlig i reolen. Og hvor er der mange fine bøger!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine evner i tetris er også vilde - eller noget. :D Jeg bliver simpelthen nød til at være kreativ og stable sådan, ellers ville jeg aldrig få plads til alle de bøger.
      Og tak! :D

      Slet