fredag den 2. januar 2015

2015 bliver året hvor...

At jeg får tyndet ud i min own-not-read del af reolen og derfor jeg jeg meldt mig til Mount TBR - Mt. Ararat (48 bøger). Jeg har selvfølgelig planer om, at læse flere end det (100 eller derover, hvis vi skal følge mit mål på Goodreads). I Mount TBR er det dog sådan, at dit mål skal være for de bøger du allerede ejer (altså før 1. januar 2015) og jeg kender bare mig selv godt nok til at vide, at jeg vil prioritere nye bøger så snart jeg får sådan nogle - så hellere et lidt lavere mål og så nå det, end et der er for højt og som jeg vil stresse over..
Jeg har ikke udvalgt hvilke bøger jeg vil læse endnu, men jeg vil i hvert fald:

  • Læse Harry Potter serien (nu er det fandme på tide, Malene).
  • Læse Jane Austens bøger (igen: på tide!).
  • Afslutte minimum 5 serier jeg er igang med (eller i det mindste læse alle de bøger, jeg ejer i serien).



I 2015 håber jeg også på, at kunne deltage i Fantasy bogmesse, Bogforum og Fantasy Festival (forhåbentligt alle, men 1-2 af dem will do too) - samt være med til (forhåbentligt begge) Read-a-thons. Måske andre boglige events? Bogbloggertræf hvis muligheden byder sig? Det kunne i hvert fald være rart - både at deltage i alle de ting, men også at få mødt I søde bloggere derude!

Bloggen vil køre nogenlunde på samme stil som nu (tror jeg.. det er i hvert fald planen!).
  • Serie søndag vil dog ikke komme hver søndag (jeg løber jo tør, så jeg må spare) - dog minimum 1-2 gange i måneden. 
  • I stedet for Serie søndag vil der selvfølgelig dukke andre features op - bl.a. "Flotte fredag" vil jeg også gerne køre ind fast 1-2 gange i måneden og så har jeg nogle nye ideer, men lad os vente og se hvordan de udfolder sig. 
  • Jeg vil gerne blive meget bedre til at anmelde de bøger jeg læser, eller i hvert fald de fleste.
    Jeg er nemlig så skide dårlig til at huske, at anmelde dem, fordi jeg så hurtigt går igang med den næste bog i rækken (fyyy Malene, fyyyy). 

OG! Så er 2015 året, hvor jeg får ryddet op i min bogreol og får bøgerne stillet ordentligt hen i en mindre forvirrende og meningsløs rækkefølge (dette er muligvis det vigtigste nytårsforsæt)! 

Der er flere ting, jeg ønsker at nå i løbet af det kommende år, men det her er i hvert fald hovedpunkterne.

Jeg håber, at I alle er kommet fantastisk godt ind i det 2015 - jeg er i hvert fald (og jeg er endelig kommet mig over strabasserne (sov 11 timer i nat, saywhat?)). 
Jeg glæder mig meget til det nye år med bøger, blogs og søde bloggere! 

12 kommentarer:

  1. Hehe, jeg har det samme med Jane Austen- jeg har endnu ikke læst nogle af hendes bøger. Til gengæld har jeg læst HP - dog først for 3 år siden, da folk omkring mig undrede sig over at jeg læste litteraturhistorie uden at have læst dem. Så de blev læst en sommerferie :) Jeg glæder mig til at følge din blog i 2015, da jeg først for alvor har opdaget den i løbet af efteråret. Den (og andre selvfølgelig) har inspireret mig til at få opstartet en dansk bogblog, hvilket jeg gjorde i går. (Overspringshandling ftw). Godt nytår! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih, vi må altså bare igang! :)
      Og hold da op hvor spændende! Jeg glæder mig meget til, at følge dig og dine indlæg! :D

      Slet
  2. Jeg håber virkelig også at 2015 er det år jeg får has på min kæmpe TBR-bunke, så jeg kan være mere spontan med hvad jeg læser, i stedet for hele tiden at være styret af de mange ulæste bøger. Selvfølgelig vil jeg gerne læse alle bøgerne, det er jo derfor jeg har købt dem, men som du skriver kommer der bare nogle gange nye og mere spændende bøger til som også trækker. Serier er et andet stort hængeparti, jeg skal have gjort noget ved i 2015. Glæder mig til at følge med i dine udfordringer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Så må vi holde hinanden lidt fast i planen om at få hylden med de ulæste bøger udryddet (eller i hvert fald få tyndet godt og grundigt ud i den!). Jeg glæder mig i hvert fald også til at følge dig og dine udfordringer! :)

      Slet
  3. Jeg skal også igang med at læse Harry Potter serien i 2015. Jeg læste de to første bøger for nogle år siden, men er bare aldrig nået længere. Så de skal virkelig til at læses :)
    Det med at anmelde bøger, er virkelig også noget jeg jeg skal blive bedre til. Har det lidt som du skriver, at man bare hurtigt når at gå videre med en ny bog, og så når man bare aldrig rigtigt at anmelde den forrige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som om at vi skal arbejde med lidt af de samme ting i det nye år så. ;)
      Når jeg ser tilbage på de bøger jeg har elsket, men ikke har anmeldt bliver jeg virkelig frustreret! Så jeg skal,skal,SKAL blive meget bedre til det. :)

      Slet
  4. Det lyder som nogle rigtige gode boglige mål, du har sat for 2015! Jeg håber desuden meget på, at se dig til efterårets bogbloggertræf :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber virkelig også, at jeg får mulighed for at deltage! :)

      Slet
  5. Åh, jeg glæder mig sådan til at høre, hvad du vil synes om Jane Austen :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg virkelig også selv! Dog er jeg efterhånden en anelse nervøs, for jeg har SÅ store forventninger og forhåbninger. :o <3

      Slet
  6. Åh jeg har det ligesom dig, jeg vil også virkelig gerne få læst flere af de ulæste bøger herhjemme. Jeg blev ret god til det i 2014, men jeg vil gerne fortsætte stilen og få læst nogle flere og eventuelt ryddet ud i dem jeg ikke vil beholde. Samtidig har jeg fortsat mit bogkøbestop med lidt modifikationer, så det også begrænser det nye antal bøger. Jeg kan simpelthen ikke følge med og jeg vil jo for pokker gerne læse dem jeg ejer og dem jeg køber. :P

    Og så har jeg fået en sær lyst til at genlæse Harry Potter. Det er ikke sket i Årevis (!) men den kom over mig i dag, så nu får vi se om jeg får gjort noget ved den. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja. Et bogkøbestop - eller et modificeret bogkøbestop - er jo en rigtig god løsning. I hvert fald når mange af de bøger jeg ikke har fået læst endnu, er de bøger der bare tilfældigt er fløjet med hjem fra diverse butikker fordi "Hm. Den lyder til, at den måske er lidt spændende.. måske". Jeg skal blive meget bedre til "bare" at købe de bøger jeg rent faktisk har planer om at læse i nærmeste fremtid.

      Spændende! Jeg glæder mig ret meget til at få læst den og komme dybere ind i serien, end man gør via filmene. :D

      Slet