torsdag den 25. december 2014

Nyt på reolen #13

Lige nu sidder jeg og nyder synet af snefnuggene der kommer dalene udenfor og jeg er omringet af flotte boglige skatte, jeg ikke aner hvor jeg skal finde plads til.
Den sidste måneds tid har nemlig været overvældende fyldt med nye bøger. Det har julekonkurrencer, fødselsdag og juleaften blandt andet sørget for! 

Til min fødselsdag fik jeg "Fangirl", "Let it snow", "After Iris", "Anna Karenina", "Matilda", "En mand der hedder Ove", "Nattens Cirkus" og "Stardust". 



Min hemmelige julemand havde gjort alt hun kunne, for at jeg ikke regnede ud hvem hun var. Blandt andet har hun ændret sin skrift på kuverten, hun har slået sig sammen med min søde mor og en aften, så snart jeg var ude af døren, kørte hun hjem til mig og afleverede pakken til min mor. De aftalte, at min mor skulle sige, at en korthåret fremmet pige havde afleveret den ved døren og at hun intet havde sagt.
Dog kom jeg hjem den aften, fandt en pakke på bordet og gik med det samme ind til min mor og spurgte "Eeeej momse, har Rikke været her mens jeg var i Haderslev??".
Min mor var en champ og hun løj virkelig godt (Rikkes værk - min mor har altså ALDRIG løjet for mig før - så selvfølgelig troede jeg på hende!). Hun sagde "Næææh, det var en korthåret pige" - Nå, sagde jeg.. Måske var det en af Rikkes lillesøsters venner? Mor stod i hvert fald fast ved, at hun intet havde set til Rikke.
Jeg var dog ganske sikker på, at jeg havde luret min Secret Santa og selv om Rikke først benægtede det hele - så viste det sig at være ganske sandt. Hun var dog ikke tilfreds med, at jeg havde luret hende.. Men for pokker, vi kender jo hinanden så godt (og så er jeg bare skide klog, nå.)!
Gaven pakkede jeg dog først op juleaften og jeg er ganske sikker på, at mine øjne strålede da jeg blev mødt af det smukke syn af "Alienated". Fantastisk juleleg også selvom jeg skuffede min hemmelige julemand. <3


Jeg har selv syndet og købt "I Will Save You" og "The Hunger Games" trilogien (man må vist godt forkæle sig selv nær jul, fødselsdag og generelt hele tiden).



I slutningen af november modtog jeg "Oprører" af Louise Haiberg - en bog jeg vandt under Dewey's Read-a-thon. Et par dage efter kom "Feed" af Mira Grant, "Knust" af Teri Terry, og "Precious Stone" trilogen - 5 bøger jeg købte af Andrea, da hun solgte ud af nogle af sine bøger.

Og så har jeg været så heldig at vinde bøger også bl.a. "Et juleeventyr" af Charles Dickens ved Rosinante & co. og en pakke der indeholdte "Spørgsmålene", "Busser og mor", "Levende og døde i Winsford" og "Britt Marie var her" ved Bogrummet


8 kommentarer:

  1. Åååh glæd dig til Alienated! Den er fantastisk! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg så godt lige dit indlæg med "Until Midnight" og hentede den med det samme! Glæder mig SÅ meget til at læse den! <3

      Slet
  2. Wauw! Sikke dejlig mange bøger til hjemmebiblioteket :D
    Jeg er misundelig! (men... jeg har en del ulæste stående på hylderne, så dem må jeg nok lige læse først ;-)).

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt ekstatisk!
      Nu har jeg så også, som du selv nævner, alt for mange ulæste bøger - så der bliver holdt købe-pause nu. :)

      Slet
  3. Hvor dejligt at det var en god pakke du fik af din Secret Santa - også selvom du gættede hvem det var ;)
    Og hold nu op, hvor har du fået mange lækre bøger - jeg er SÅ misundelig på langt de fleste af dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget! :)
      Og ja - en rigtig fin stak jeg har fået mig. :)

      Slet
  4. Wow, hvor ser det virkelig ud til, den sidste måned har været helt fantastisk bogmæssigt. Du har i hvert fald fået en masse skønne bøger hjem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har den virkelig også været! Og jeg ELSKER det! :D

      Slet