tirsdag den 18. november 2014

Nyt på reolen #12

For en uges tid siden modtog jeg en pakke fra Amazon fyldt med bøger - jeg vidste jo godt hvad der var i, men glæden var vældig stor! For i denne pakke var der ikke kun bøger til mig, nej jeg har nemlig også fundet nogle boglige godter, som I dér følger bloggen, kan være så heldige at vinde i løbet af juletiden! Men det vil der komme mere om på bloggen snart.

I pakken var der dog følgende til mig selv:
Twas the Night before Christmas and other Christmas StoriesA Christmas CarolThe Polar ExpressDash & Lily's Book of Dares & How the Grinch Stole Christmas.
Som en lille ekstra glæde, bestilte jeg My True Love Gave to Me hjem fra Saxo.
Sylvia Days Hvad du ønsker... fandt også sin vej hjem til mig, da jeg ikke kunne modstå den lille, røde velourbeklædte bog.
Som I kan se, har jeg fundet en masse jule-agtige bøger, så jeg er SÅ klar til decembers læsning!


Jojo Moyes bøger Honeymoon i Paris & Mig før Dig købte jeg i et svagt øjeblik (not really, jeg var faktisk ret bevidst om, at det dæleme var på tide).
Eventyr for piger er en bog Bog & Idé solgte billigt og da jeg købte et par stykker til jule/fødselsdagsgaver (både pige & drengeversionen), blev jeg simpelthen nød til også at have den fine bog selv, det kan I da godt se, ikke?


Kaos & Udfriet, der er de sidste to bøger i "Beautiful Creatures" serien, købte jeg også - simpelthen for at have den fuldendte serie stående. Jeg skal nok få dem læst på et tidspunkt, men filmen ødelagde virkelig historien for mig. Skuespillernes dårlige skuespil og trælse stemmer sidder brændt i mit sind og jeg kan ikke lade være med at se dem for mig, når jeg tænker på bøgerne. Jeg giver dog ikke op, jeg venter bare til, at jeg ikke automatisk får kuldegys når jeg tænker på dem..
The Bane Chronicles var en bog, jeg ikke vidste ville blive en samlet bog. Så da jeg forleden dag, så den i boghandleren kunne jeg jo ikke lade være, med at købe den.


Sidst, men ikke mindst har Høst & Søn sendt mig I Hunt Killers & Game til anmeldelse.

15 bøger over den sidste måneds tid.. Det ville have været flere, men jeg har fået streng besked af søde Rikke, at nu må jeg ikke længere! Jeg har nemlig fødselsdag om 21 dage og hver gang jeg har købt noget nyt, har hun fået semi-stress af frygt for, at jeg køber det hun har købt til mig.
Derudover er det jo også snart jul, hvor min milelange ønskeliste snart udelukkende har bestået af bøger. Så nu! Vil jeg se om ikke jeg kan begrænse mig indtil det nye år (som om at det kan lade sig gøre).

Hvad med jer? Har I fået nogle nye spændende bøger? Eller har I nogle helt bestemte bøger, I vil læse nu i juletiden? 

8 kommentarer:

  1. Åh hvor fint med julebøger! Det er så skønt at læse efter den kommende hyggesæson : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tænker jeg nemlig også! Jeg mindes ikke, at have gjort det siden jeg var barn, så jeg glæder mig virkelig til, at december kommer og jeg kan begynde at bladre sider! :)

      Slet
  2. Jeg kan godt følge dig i at Beautiful Creatures filmen ødelagde det for dig, hold op hvor var det dog en helt afskyeligt ringe filmatisering! Til gengæld ELSKEDE jeg bøgerne, og selvom jeg synes de gik lidt ned af bakke, så er jeg bestemt fortaler for at du glemmer filmen og læser videre. :D

    Jeg har fået lidt anmeldereksemplarer ind af døren (kan ses her: http://www.cautious.dk/showcase-sunday-3) men er ellers på købestop. Det afbrydes dog lige af en tur til London i denne weekend, der har jeg givet mig selv lov til at købe lidt. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, mit mål er nu også, at få dem læst i det nye år og så håbe på, at filmen ikke længere er et problem, når jeg er fordybet i bogen! :)

      Jeg er bare SÅ dårlig til købestop (ser jeg noget jeg vil ha', så skal jeg bare ha' det)! Men jeg kan da bestemt godt se, at du ikke kan tage til London uden at købe noget! :D

      Slet
  3. Skønne bøger! I Hunt killers skulle være rigtig god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var virkelig også god! Både 1'eren og 2'eren :D

      Slet
  4. Hvor har du virkelig fået mange skønne bøger hjem. Og hvor ser det virkelig rart ud med alle de julebøger - så er der da uden tvivl sikret gode læseoplevelser i december :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det håber jeg i hvert fald! Altså at det er gode læseoplevelser. :)

      Slet