søndag den 2. november 2014

Min måned i bøger #4

Jeg har haft en virkelig stressende uge, hvilket nok har været til at se på ugens manglende indlæg. Oveni en uge propfyldt med aftaler, møder, kursus og diverse, har jeg valgt, at jeg idag springer Serie-Søndag over og i stedet for laver et hurtigt indlæg omkring de bøger jeg har læst i løbet af oktober måned.

Oktober måned endte med 8 læste bøger, hvilket vil sige at jeg egentligt kun har fundet tid til 4 bøger i løbet af måneden, da de 4 andre er læst under read-a-thon.. Det er jeg faktisk ikke helt tilfreds med, men det er sådan det nu engang er.



Jeg har dog læst en masse gode bøger i denne måned, hvilket jeg føler vejer op for det lave antal af læste bøger. Jeg var især glad for The Ocean at the End of the Lane, som jeg har skrevet om hér og som jeg efter lang tids overvejelse har valgt at øge fra 4 til 5 stjerner - SÅ dybe spor har den sat i mig.
Derudover har Som en tikken under huden & Alice's Adventures in Wonderland & Through the Looking Glass gjort stort indtryk på mig.

Hvad med jer? Er der én, eller måske flere, bøger der har sat spor i jer, i denne måned? 


6 kommentarer:

  1. Jeg føler faktisk ikke, at jeg har læst andet end Under kuplen, fordi den var så crazy lang! (1355 sider)
    Men det har jeg selvfølgelig...
    15 bøger er det blevet til.
    Hold da lige op. Har faktisk først talt nu! Billie og Alice i eventyrland var ret store læseoplevelser. Splintered var kedelig, men trods alt den eneste med to stjerner - og ikke nogen med en. Ret god måned!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hold da op, sikke en lang bog.
      Men det er fedt, at du alligevel har fået slugt så mange bøger! :D

      Slet
  2. Jeg ville så gerne læse Alice i Eventyrland en dag.

    Margaret Atwoods nye novellesamling Stone Mattress satte spor i mig i oktober :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er virkelig også god!
      Jeg må indrømme, at jeg ikke har læst nogle af hendes værker. Jeg har dog hørt meget godt om dem. :)

      Slet
  3. Åh, jeg læste Le Petit Prince da jeg boede i Paris, og den er så fin og smuk!
    Jeg kunne virkelig også godt tænke mig at få læst Alice in Wonderland. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig bare så sød og skøn!
      Jeg håber, at du får Alice in Wonderland læst, det er et eventyr uden lige. :)

      Slet