søndag den 30. november 2014

Konkurrence #2: 1. søndag i advent

 "It is Christmas in the heart, that puts Christmas in the air." 

IT'S TIME, IT'S TIME, IT'S TIIME!
Som I nok har forstået, har jeg haft en lille alvorssnak med nisserne! Jeg fortalte dem lidt om jer og vi blev hurtigt enige om, at jeg havde nogle af de dejligste følgere.
Julius Julenisse og Julie Juleglad sagde, at det var meget vigtigt at forkæle sådan nogle folk og derfor kom vi frem til, at I skulle have nogle julegodter.
Nisserne stak hovederne sammen og fandt frem til nogle gave ideer såsom: kakao, rensdyrfodder og ekstra risengrød til at stille på loftet. Det var ret tydeligt, at det var gaver til jer, som I kunne give til dem. Derfor fortalte jeg, at jeg ikke var i tvivl om, at I allerede havde styr på alt det og at jeg virkelig gerne ville give jer noget af det I elsker mest: nemlig bøger.
Vi kom frem til en forståelse og de skaffede mig fire bøger - en til hver søndag i advent og det eneste der mangler nu, er at I får dem!
Nisserne kunne desværre ikke skaffe bøger til jer allesammen, selvom jeg jo synes, at det var det I fortjente, så derfor bliver der afholdt konkurrencer og så vil én af jer vinde en gave hver søndag.





SÅ! For at vinde den første gave i adventskalenderen skal du gøre følgende: 


Selvfølgelig følge bloggen her på bloglovin (der er en fin knap ude i højre side, du kan trykke på)
og så skal du fortælle mig om dette:


- Hvilken juletradition har du aller mest kær? Eller er der en tradition du gerne vil have indført derhjemme? 

Konkurrencen løber til mandag d. 01. december kl. 12.00 og 
og vinderen vil blive trukket hurtigst muligt derefterHusk derfor at skrive din emailadresse sammen med dit svar, så jeg kan kontakte dig hvis du er den heldige.

Hov og så skrev jeg jo i sidste indlæg at gaven var hemmelig, men den er altså ikke mere hemmelig end at hvis du vinder og gerne vil vide hvad pakken indeholder - så får du det at vide.
Dette er i tilfælde af, at du allerede har bogen, at den ikke falder i din interesse og lign. - for så kunne det jo være, at der var en anden deltager derude, den måske ville falde i bedre jord hos. Det bestemmer du som vinder selvfølgelig HELT selv.
Derfor må I også gerne nævne, hvorvidt I foretrækker at gaven bliver holdt hemmelig eller ej i kommentarfeltet når I deltager. :) 



Glædelig første søndag i advent! 




16 kommentarer:

  1. Jeg elsker at flette julestjerner - som nok er noget af det eneste jeg gør hvert år.. Og ellers er traditionen med æbleskiver og varm kakao ikke af vejen!

    Gaven må gerne være hemmelig! Rikkestavski@gmail.com

    SvarSlet
  2. Den bedste juletradition er nok alle de lys - både ude og inde når der er så mørkt. Det gør det meget mere hyggeligt.

    Gaven må gerne være hemmelig
    bhra@tdc.dk

    SvarSlet
  3. Jeg elsker juledisney sjov, det er noget af det bedste ved julen og jeg går aldrig glip af det!

    Jeg vil gerne vide hvad det er, hvis jeg er heldig nok at vinde ;-)

    Idamoelmer (at) gmail (dot) com

    SvarSlet
  4. En juletradition jeg holder særligt af, er julebag med min mor. Og selvom det efterhånden er nogle år siden jeg flyttede hjemmefra, sørger jeg stadigvæk for at komme hjem og julebage med hende. Det er altid noget af det jeg ser mest frem til :-)

    Rikke_jin[@]hotmail[.]com

    SvarSlet
  5. Alle de flotte juleøls er nok det bedste!! Det er så flot i den mørke december måned:)
    Womanwhoreads@gmail.com

    Jeg vil gerne vide hvad gaven indeholder hvis jeg er så heldig at vinde - hvis det ikke er noget for mig er der da helt sikkert en anden der skal have den!:)

    SvarSlet
  6. Jeg har rigtig mange juletraditioner jeg altid gerne vil have skal være samme. Men i de sidste par år er jeg begyndt selv at julebage, sådan lidt ala hver weekend i december, for at der er ny julehygge til hver advent.
    mhlind87@gmail.com

    Jeg vil gerne vide hvad pakken er så den kan gå til en anden heldig vinder hvis jeg har den i forvejen eller ikke lige er min julekopthe. :)

    SvarSlet
  7. Masser af tradtitioner. Noget, jeg gerne vil have indført er, at besøge et nyt julemarked hvert år. Altså i udlandet forstås! :) Og så gad jeg godt starte en tradtition med at tage i biografen 25. december med mine børn. Altså, når den tid kommer. Det kunne være hyggeligt! :)

    Vil gerne kende indholdet :)
    ireneejensen @hotmail.com

    SvarSlet
  8. En af mine yndlingstraditioner er at man hver dag sætter sig hen til tv'et på samme tid for at se julekalender. Den første jeg kan huske var Alletiders Jul og mine forældre har endda sagt, at min bror og jeg en sommer ikke ville høre andet end julemusik på vej til stranden. De senere år har jeg været glad for Jul i Valhal og Jesus og Josefine, men det er også først som voksen, at jeg er begyndt at fatte humoren i The Julekalender.

    Vil ikke kende indholdet :)
    Annkristinehald@gmail.com

    SvarSlet
  9. Disneys Juleshow står højt på min liste - og ikke mindst også at se julekalender, men sidstnævnte er dog ikke noget jeg følger med i hvert år.

    Vil gerne kende indholdet, så jeg ved om det bedst kan betale sig at du trækker en anden vinder, der måske kan få mere gavn af den, hvis det ikke lige er noget for mig. :)

    bogvalg(a)gmail.com

    SvarSlet
  10. Jeg har altid været rigtigt glad for vores julebagedag hvor der blev bagt læssevis af småkager, men jeg har ikke rigtigt været med de sidste mange år, fordi afstanden har været for stor. Efter jeg er flyttet hjemmefra og nu i hus har jeg ikke rigtigt fået skabt nogle rigtige traditioner endnu.

    Jeg vil gerne kende indholdet
    kath.dkk@gmail.com

    SvarSlet
  11. Vi er fire børn i familien (altså, vi er jo så alle voksne nu fra 24 og op til 32 år. Men vi er jo stadig mor og fars børn :D Børnebørnene er holdt helt uden for det her!), og hvert år, er det nøje udvalgt hvem der skal sætte stjernen på toppen af juletræet den 23. december. Mor finder en seddel frem, der er helt tilbage fra 1990'erne, og hvor den helt korrekte rækkefølge står. Hvert år er vi altid meget spændte på hvis tur det er, og der er meget stor ære i, at være den udvalgte :D Da vi var små løftede far os altid op så vi kunne nå toppen - i teorien behøver han ikke gøre det længere, vi er alle så kæmpe store med lange arme at vi saaaagtens kan nå. Men alligevel så skal han stå og lade som om han løfter os (vi er sgu for tunge til, at han faktisk kan gøre det!), og imens bliver der selvfølgelig tage en fandens masse billeder som dokumentation! :D Dét tror jeg er en af mine absolutte yndlingstraditioner :D

    Gaven må meget gerne være hemmelig! :)
    carina.vinther@hotmail.com

    SvarSlet
  12. En af mine absolut yndlingstadtritioner er uden tvivl at pynte op til jul. Min mor, søster og jeg plejer altid at gøre det lige omkring 1. advent, og det foregår med masser af julemusik og hygge imens. Derudover bliver der oftest spist julekager eller æbleskiver efter oppyntningen.

    Sidste år missede jeg traditionen, da jeg flyttede hjemmefra, men i år er min søster også flyttet hjemmefra (og flyttet ind kun et par meter fra mig), så vi har brugt dagen i går og i dag på at pynte vores lejligheder op, klippe-klistret en masse julehjerter og spist et ton pebernødder! Helt perfekt fortsættelse af vores tradition, og jeg glæder mig allerede meget til at gøre det samme igen næste år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Formåede lige at ramme 'udgiv', før jeg havde færdiggjort min kommentar. Jeg vil gerne have afsløret hvad pakken er - det ville jo være synd, hvis jeg vandt, og det så er en bog, jeg allerede ejer. Så kan en anden jo ligeså godt få glæde af den :)

      Min mail: funny94girl@hotmail.com

      Slet
  13. Min yndlingstradition er en, som vi desværre må springe over i år :( Min kæreste og jeg plejer hvert år at tage på en jule-weekendtur til en ny storby, og det plejer virkelig at være det bedste i verden. Men i år er økonomien desværre ikke til det :/
    Tilgengæld satser vi på at indføre en ny tradition i år, som jeg altid har misundt min veninde meget. Juleaftensdag er det nemlig gratis at tage i Aalborg zoo, så jeg regner med at vi fra nu af skal ud og kramme isbjørne og kæle elefanter hver jul inden middagen :)
    gittewinneche @ hotmail.com

    SvarSlet
  14. Min yndlingsjuletradition er d. 23.12.hvor vi alle hygger og laver konfekt og spiser mors hjemmelavede æbleskiver. <3)
    Gaven må meget gerne være hemmelig. :)
    Glædelig jul!

    Min Mail er: svirkus@live.dk

    SvarSlet
  15. For mig er det nok at lave julekonfekt med min mor et par dage inden jul, og pynte træet med min far om morgenen den 24. december :)
    louisehede1989@gmail.com

    SvarSlet