torsdag den 6. marts 2014

Nyt på reolen #6

"Books should go where they will be most appreciated, and not sit unread, 
gathering dust on a forgotten shelf, don't you agree?" 

                                         
Endnu engang er min tanke om at spare penge og læse de bøger jeg har i forvejen, før jeg køber flere gået i kludder. Det startede med det store bogudsalg hvor jeg i år fik købt 8 bøger til mit lille bibliotek. 
Til førudsalg i Arnold Busck gik jeg hjem med: 
Sense and Sensibility af Jane Austen
The Name of the Wind af Patrick Rothfuss
Og til bogudsalg i Bog og Ide endte jeg med at købe:
Sagnet om Sigurd & Gudrun af J.R.R.Tolkien
Opfindelsen af Hugo Cabret af Brian Selznick
Vinterpiger af Laurie Halse Anderson
Exorcisten af William Peter Blatty
Draculas Gæst af Michael Sims


Et par dage efter endte jeg igen hos Arnold Busck og mente selv (på trods af det store indkøb
 dagene før) at jeg fortjente lidt selv-forkælelse grundet en træls halsbetændelse og købte disse 3:

 Paper Towns af John Green
The Host af Stephanie Meyer
Overgivelse af Lee Nichols

Igår var jeg så i Kvickly og handle hvor der også var gevaldigt billige bøger og jeg fandt to jeg bare måtte eje:
Marskens Konge af Alex Uth &
Blomsternes Hemmelige Sprog af
Vanessa Diffenbaugh






Idag ankom der en pakke fra Amazon som jeg sammen med Rikke havde bestilt hjem og i den var der disse 6 goder til mig:
The Raven Boys af Maggie Stiefvater
The Maze Runner af James Dashner
Lock & Key af Sarah Dessen
Will Grayson, Will Grayson af John Green og David Levithan


Det er nogenlunde det der sker hver gang jeg holder "bogkøbs-pause": jeg ender bare med at købe ekstra mange bøger senere hen. I denne omgang er det blevet 16 bøger, hvilket også betyder at min bogsamling har rundet de 200 bøger og at jeg nu har 205 bøger i alt (og ikke meget plads tilbage på reolen!)





6 kommentarer:

  1. Sikke mange herligheder! Jeg kunne kigge på dine billeder i evigheder og kun blive ved med at beundre de store stakker af bøger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig nogle dejlige stakke!

      Slet
  2. Åh, altså. Ren boglykke! Jeg tror måske også, jeg kunne finde på at vende en ekstra gang i Bog&Idé :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dog en anelse risikabelt at vende tilbage! Jeg oplever tit at jeg ender med at købe de bøger, jeg var i tvivl om på tidligere besøg.

      Slet
  3. Skønne, skønne bøger! "Vinterpiger" er virkelig god og barsk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg glæder mig også til at læse den :-)

      Slet